סערת ההקלטות

גנץ פיטר את היועץ שהוקלט בסתר

תמונה – אורות של תקווה
לאחר פרסום ההקלטות המלוכלכות בערוץ 12: יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ פיטר את יועצו האסטרטגי ישראל בכר שהוקלט מכנה את גנץ "פחדן" - הליכוד בתגובה: ''גנץ פיטר את יועצו הקרוב מפני שאמר את האמת. 'אסור שגנץ יהיה ראש ממשלה". ומי הקליט את היועץ?

לאחר פרסום ההקלטות המלוכלכות נגד ח"כ גנץ בערוץ 12: יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ פיטר את יועצו האסטרטגי ישראל בכר, שהוקלט בסתר מזלזל בח"כ בני גנץ. עוד נחשף הבוקר, כי בכר הוקלט במהלך שיחה אישית עם רב מקורב לברנז'ה התל אביבית. אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס חשפה את שמו בשידור חי בתוכנית הרדיו 103.

מהבירור הראשוני שערך יו"ר המפלגה עולה, כי בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה – שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב. יחד עם זאת החליט גנץ לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין. גנץ הנחה את צוות הקמפיין להמשיך בבירור יסודי של הדברים.

בהמשך גנץ שוחח גם עם ח"כ ינקלביץ' אודות הדברים שיוחסו לה. חה״כ ינקלביץ' הדגישה כי מעולם לא אמרה דבר מהדברים שיוחסו לה. בעקבות זאת פירסמה חה״כ ינקלביץ' הבהרה חד משמעית מצידה בנושא.

ישראל בכר מסר בעקבות הודעתו של גנץ ופיטוריו מהמפלגה: "כמי שמלווה מעל שנה את ח"כ בני גנץ, אני מודה על ההזדמנות לעבוד במחיצתו. גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי שתרם רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כלוחם, כמפקד וכרמטכ"ל. מנהיג שידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל.

עוד אומר בכר: "מבלי להיכנס לפרטים, המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב של רא"ל (במיל') גנץ, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה. יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד."

העיתונאית טל שניידר דיווחה, כי השיחה שהוקלטה הייתה במהלך התייעצות פרטית של בכר עם הרב על חייו האישיים.

הרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק התייחס לחשיפת ההקלטות ותקף את נתניהו: "אני מכיר היטב, לאורך עשרות שנים, את שני המועמדים. מול אויב, בחפ״קים ובדיונים לקראת מבצעים כולל בהקשר האיראני. יש לגנץ את האומץ לקבל החלטות, בענין אירן, ראיתי זאת בעיניי. בענין שיקול הדעת ונקיון דעת, אני סומך על גנץ יותר מאשר על נתניהו. לבטח כשביבי מרוכז במאמץ להיחלץ מאימת הדין."

ח"כ עומר יענקלוביץ שצוטטה בהקלטות של היועץ האסטרטגי ישראל בכר, יועצו של גנץ, מכחישה את מה שנאמר בהקלטות שנחשפו הערב בערוץ 12: "מי ששירת כרמטכ״ל מוערך, הצליח לגבור על נתניהו בבחירות לאחר עשור של כהונה רצופה ומקפיד לשמור על אנושיות, ערכיות וממלכתיות במערכת בחירות שלישית ברציפות, לא זקוק לציונים לגבי יכולותיו המוכחות."

"הדברים המסולפים שיוחסו לי כביכול, באמצעות שיבוש הקלטת סתר של היועץ ישראל בכר לגבי דיון ספיציפי, הם ביטוי עגום לתרבות ההכאה בסתר, הקלטת שיחות אישיות, הוצאתם מהקשרם ושיבוש הנאמר בהם, שנתניהו ואנשיו מנחילים כמורשת לחברה הישראלית." כתבה ינקלביץ'

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.