קרב פוליטי

ליברמן: "הערבים אותם ערבים וביבי אותו ביבי"

תמונה – לע"מ
בכירי 'כחול לבן' וליברמן דוחים את הצעת נתניהו להקמת ממשלת חירום בעקבות משבר הקורונה. בדיונים בבית הנשיא שאל ריבלין את חברי הכנסת מהליכוד, "האם צריך להטיל מנדט על אדם עם כתבי אישום?" צפו בתגובה

ראש הממשלה נתניהו: "מול מצב החירום העולמי והלאומי, אנחנו חייבים לאחד כוחות ולהקים ממשלה חזקה ויציבה שתוכל להעביר תקציב ולקבל החלטות קשות. שבתי והעברתי הבוקר הצעה ליו״ר כחול לבן בני גנץ ולחבריו להצטרף לממשלת חירום לאומית בראשותי"

"הממשלה תכהן שישה חודשים ותפקידי השרים יחולקו בצורה שיוויונית. ראש הממשלה לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן, וכחול לבן לא תוכל להביע אי אמון בראש הממשלה. בגמר התקופה נחזור למצב הקיים היום. לחלופין, אני מוכן לדון גם בהקמת ממשלת אחדות לאומית עם רוטציה על בסיס שיוויוני בזמן ובהרכב."

"בממשלת אחדות זו אמשיך לכהן בשנתיים הקרובות כרה״מ, ובזמן הזה בני גנץ יכהן כממלא מקום רה״מ עם אותה חלוקת שרים שיוויונית ואותם כללים לממשלה. בעוד שנתיים בני גנץ ייכנס לתפקיד רה״מ והממשלה תכהן 4 שנים. אני קורא לבני גנץ להיפגש איתי ובמקביל לקיים פגישה בין צוותי המו״מ כדי להקים ממשלה. אני קורא לעמיר פרץ ואביגדור ליברמן לגלות אחריות ולהצטרף לכל ממשלה שנקים. מדינת ישראל זקוקה לזה. עם ישראל מצפה לזה"

יו"ר כחול לבן ח"כ גנץ הגיב לקריאה של נתניהו: "נתניהו, אל תעשה סיבוב על הגב של אזרחי ישראל. מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב-1:00 בלילה ולא שולח "מתווה אחדות-חירום" לתקשורת, אלא שולח את צוות המו"מ לפגישה. בשונה ממך, אני אמשיך לגבות כל פעולה נכונה של הממשלה ללא כל שיקול פוליטי. כשתהיה רציני – נדבר."

ח"כ אשכנזי הגיב לנתניהו: "בימים אלו אנחנו צריכים לנסות למצות כל דרך להקים ממשלה עבור אזרחי ישראל. עם זאת, פניו של נתניהו אינן לאחדות ושותפות אמיתית, וגם לא לממשלת חירום, שכן מו״מ לא יכול להתנהל דרך התקשורת. הנהגת כחול לבן מאוחדת כולה כשהשיקול המנחה אותנו הוא טובתם של אזרחי ישראל בעת הזו."

ח"כ יעלון הגיב לנתניהו: "כחול לבן מגוייסת למיגור נגיף הקורונה, ללא תנאי או שיקול פוליטי. כחול לבן לא יכולה להיות שותפה לחיסול הדמוקרטיה במדינתנו, על ידי נאשם הבורח ממשפט. אני בדרך למשכן הנשיא, כדי להמליץ על בני גנץ כראש הממשלה הבא. ׳כחול לבן׳ מחוייבת להקמת ממשלת חרום לאומית רחבה ככל האפשר, כדי למגר את נגיף הקורונה ולהציל את הדמוקרטיה הישראלית."

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו: "אמש ראיתי את מסיבת העיתונאים של רה"מ ושמעתי את פנייתו הנרגשת הבוקר. אני חייב להודות שתחושתי, מההופעות של רה"מ בימים האחרונים, קשה ביותר. הודעתי שבכל הנוגע למאבק בקורונה ישראל ביתנו תתמוך בכל הצעדים הנחוצים ללא קשר למצב הפוליטי. אני מצפה מרה"מ שיפרסם את כל הצעדים שבכוונתו לנקוט, ויציין במיוחד את אותם צעדים שבהם הוא זקוק לסיוע של ישראל ביתנו בכנסת ובכלל, ונשמח לעמוד לרשותו. לגבי ממשלת חירום לאומית – במידה ואכן מדובר בקריאה אמיתית ולא במצג שווא, חייבים להקים אותה משתי המפלגות הגדולות בלבד ואת כל שאר המפלגות להשאיר בחוץ. זה לא הזמן לפתוח במו"מ קואליציוני מסורבל לחלוקת תפקידים, משרדים ותקציבים. לשתי המפלגות הגדולות, ביחד 69 מנדטים ורשת ביטחון של ישראל ביתנו, של 7 מנדטים, מובטחת מראש.

"אבל מכיוון שאני מכיר את נתניהו יותר מיום אחד, השתכנעתי שמאחורי הקריאות לא עומד שום דבר מעבר למשחק האשמות וניסיון לדה-לגיטימציה של כל מפלגות האופוזיציה. היעד האסטרטגי לא השתנה – פסקת ההתגברות + החוק הצרפתי. התנאי ההכרחי לכך הוא בחירות חדשות והשגת 64-63 מנדטים לקואליציה חרדית משיחית בראשות נתניהו. המסקנה היא שנתניהו רוצה לצאת תוך חצי שנה עד 8 חודשים לבחירות חדשות על כנפי המנצח הגדול של הקורונה. בסיכומו של דבר – הים הוא אותו ים, הערבים אותם ערבים וביבי אותו ביבי."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.