הנאום המלא והסקר

צפו: לפיד ויעלון מגיבים לנטישה של גנץ

תמונה – כחול לבן
ח"כ יאיר לפיד ובוגי יעלון מגיבים לראשונה על נטישת גנץ מכחול לבן: "גנץ זחל לממשלת הבלוק הימני-חרדי. גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר לי שהוא בממשלה הרעה הזו לא ישב. האמנתי לו. קולות של מיליון אזרחים נגנבו" / וגם: הסקר שגרם לגנץ להיפרד מלפיד וטיבי ולהצטרף לביבי / צפו


.
ח"כ יאיר לפיד מגיב על הנטישה הדרמטית של גנץ מהשותפות עם טיבי לטובות ממשלה עם ביבי: "הקמנו את כחול לבן כדי להציע אלטרנטיבה לישראלים. מפלגת מרכז טובה, הגונה, ערכית. רצינו להביא שינוי, להביא תקווה, להתחיל דרך אחרת. מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום. זו עוד ממשלה של נתניהו. בני גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו ולהצטרף לבלוק הקיצוני-חרדי. אנחנו נשגיח על הממשלה בשבע עיניים", תקף לפיד.

לפיד הוסיף ותקף: "אנחנו רצנו יחד כי בני גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר שהוא בממשלה הרעה הזו לא יישב. יחד איתנו צעדו באמונה – מצומת לצומת, מגשר לגשר – יותר ממיליון מצביעי כחול לבן. ישראלים טובים. הם מרגישים היום נבגדים – בצדק. הקולות שלהם נגנבו, וניתנו במתנה לנתניהו."

בוגי יעלון הגיב באכזבה: "כניסת גנץ לממשלת נתניהו בלתי מובנת ומאכזבת. זו החלטה שרומסת כל נורמה"

ח"כ עופר שלח מיוזמי השותפות עם טיבי וליברמן הגיב: "לא ממשלת אחדות תקום בקרוב, אלא ממשלת נתניהו עם סרח עודף של בני גנץ, שפשוט קרס ברגע האמת. הטיפול הכושל בקורונה לא ישתפר, כרסום הדמוקרטיה יימשך, אבל בני כבר לא יתייסר בהכרעות קשות. יותר קל להיות שוליה של נתניהו"

ח"כ מאיר כהן שהיה מועמד מטעם יש עתיד לתפקיד יו"ר הכנסת הגיב על הנטישה של גנץ: "היום לצערי הגדול בני גנץ וביבי נתניהו הצליחו לפרק את "כחול לבן". עמלתם שנה שלמה , ביום ובלילה , בחורף ובקיץ. רצתם מרחוב לרחוב , מבית לבית חדורי אמונה שהגיע הזמן לשנות את הפוליטיקה הישראלית. לא עוד פילוג, לא עוד שיסוי ומעל לכל לשמור על פוליטיקה נקייה – בלי בוגדים ובלי מזגזגים. אנחנו לא התנגדו לאחדות בטח לא בשעה שכזאת, אבל חשבנו שיש בראש ובראשונה להתעקש על הדמוקרטיה, על ערבות הדדית ועל ניקיון כפיים. כל אלה נדרסו היום ברגל גסה על ידי מי שאצה להם הדרך. היה אפשר אחרת", אמר כהן לתומכי יש עתיד.

ח"כ אשכנזי הגיב בציוץ שפרסם: "המדינה נמצאת בתקופת משבר לאומי, מהקשים ביותר שידענו. משבר קשה, דורש הכרעות קשות. אנחנו משרתי ציבור, שירתנו את הציבור כל חיינו. לא יכולנו בתקופה הזו לעמוד מנגד. בעת הזו אזרחי ישראל זקוקים לממשלת חירום לאומית. כמו תמיד, גם היום – ישראל לפני הכל"

"מגיש הטלוויזיה אברי גלעד התייחס לדרמה הפוליטית וכתב: "תודה. תודה בני גנץ. תודה שהראית לעם מהי מנהיגות. מנהיג אמיתי הוא גמיש. לא נידף. נתת פייט, וברגע האמת הבנת שהקרב מיותר כעת. החיים קודמים."

"אתה מוכן לשלם מחיר כבד של המילים הכי מכוערות שיודע השמאל להנפיק שמופנות אליך ועוד יופנו. ייכתבו עליך מילים מושחזות וכואבות, ממיטב המנסחים, ותשלם בברוגז לעולם עם יאיר ובוגי, אבל אתה ככל הנראה יודע להפריד עיקר מטפל. מבחינתי עמדת במבחן חשוב, אתה איש שאני יכול לסמוך עליו. זה מרגיע. יש לך שנה וחצי של חפיפה עם המאסטר. נצל אותן היטב. תודה."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!