"צבועים נמאסתם"

השר יועז הנדל: "אני מביט באימה בהמוני אנשי שמאל"

תמונה – עדינה ולדמן, דוברות הכנסת
שר התקשורת יועז הנדל יוצא במתקפה חריפה נגד האלימות בהפגנת השמאל מול בלפור: "אני מבין את האכזבה. רצו ממשלת מיעוט שתחליף את נתניהו". הפוסט המלא

השר יועז הנדל יוצא במתקפה נגד האלימות של מפגיני השמאל נגד נתניהו: "צבועים נמאסתם. בחודשיים האחרונים מאז שמוניתי לשר תקשורת נאלצתי לצערי להגן פומבית כבר כמה פעמים על עיתונאים. צלם שהוכה בהפגנה בתל אביב על ידי המשטרה. מתקפה של סביבת נתניהו נגד רביב דרוקר, חקירות עובדים בערוץ הכנסת על שהדליפו קלטת ובה ח"כ מיש עתיד תוקף מראיינים, פיטורי עיתונאים ומתקפה מכוערת של מפגינים מהליכוד נגד אמנון אברמוביץ. והנה עכשיו תקפו את אבישי בן חיים מחדשות 13 בהפגנת הדגלים השחורים בבלפור. וכמו בפעמים הקודמות אמרתי שאסור שזה יקרה במדינת ישראל. אלא שהפעם "מגיני הדמוקרטיה" שלחו לי הודעות כועסות כי זה שונה ולאבישי יש "תזות מסוכנות" והוא לא עיתונאי.

משהו רע עובר על החברה הישראלית. זה לא ״הביביסטים״ שמקללים, זה לא "טוקבקיסטים מימין" שקוראים בוגד לכל מי שלא מסכים איתם. אלה אנשי שמאל, מצביעים של מרצ, הרשימה המשותפת ויש עתיד ( ולא אני לא מכליל את כולם. אלה תמיד בשוליים) שעסוקים בשנאת חינם ואין מנהיגות שמגנה. כדאי שכולנו נסתכל במראה.

האם הצד השני התחיל? יכול להיות. השפה נמוכה ומטרידה. עברתי שלושה קמפיינים פוליטיים שבהם תומכי נתניהו ראו בי ראש החץ. ימני שמעז להגיד שצריך להחליף אותו. אז מה? איך זה מכשיר את מה שאנחנו רואים עכשיו?

שנים נלחמתי בכל אמירה מצד ימין על כך ששמאלנים בוגדים. הרי רוב חברי מהצבא הם שמאלנים, יוצאי ההתיישבות העובדת. ישראלים ציונים הכי טובים שיש. למי בכלל יש זכות לקרוא להם בוגדים? שאלתי כל השנים.

והנה עכשיו אני מביט באימה בהמוני אנשי שמאל שנראים בדיוק אותו דבר כמו הטוקבקיסטים עליהם קיטרו כל השנים. קוראים לבני גנץ ואנשי כחול לבן בוגדים. מריעים לחבר כנסת שקורא לאנרכיה וסירוב לחוק וסדר. הופכים את מוסדות המדינה, המשטרה לאויב. מנהיגות פוליטית ששותקת כמו דגים כשרואים שמסיתים מצדם, שתוקפי העיתונאים הם מפגינים שלהם. דמוקרטיה וחופש עיתונות וביטוי מהפוזיציה.

אז כן אני מבין את האכזבה. רצו ממשלת מיעוט שתחליף את נתניהו ולא האמינו שאנשים כמוני שאמרו בלי בל"ד, שלוש פעמים ביום, בכל ראיון אכן התכוונו לכך. אני מבין את המצוקה של חלקם. את הכעסים. מבין הכל ועדיין לא מוכן לקבל את הגישה הזאת של שנאת חינם. זוהי קריאה ללפיד וחבריו. תתעשתו. תגלו אחריות. ביקורת כמה שיותר. זה תפקידכם. שתיקה מול שנאת חינם, הסתה ומתקפות על עיתונאים?"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.