לא מגנה

יאיר לפיד: "ציצי. זה הדבר שהטריד את ממשלת ישראל השבוע"

תמונה – באזזנט
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לא מוכן לגנות את התערטלות הצעירה על סמל המנורה ותוקף את הממשלה: "זה הטריק של נתניהו. שהוא מוצא איזה בדל אמירה, איזה מפגין שהיה פעם חבר בארגון רדיקלי, ומשתמש בהם כדי ללכלך על כל ההפגנות ועל כל המפגינים ולדרוש בזעקות שבר שיגנו אותם. לא מגנה. המפגינה עם סיר הספגטי על הראש נראית לי הבנאדם הכי שפוי במדינה". הפוסט המלא

יוד האופזיציה יאיר לפיד תוקף בחריפות את הגינויים שספגה הצעירה שהתערטלה על סמל המנורה מול הכנסת: "ציצי. זה הדבר שהטריד את ממשלת ישראל השבוע. העובדה שמישהי עלתה על סמל המנורה והורידה חולצה. אי אפשר לתאר את עוצמת הזעזוע הקדוש של הקואליציה. הצטרפות הציצי למחאה פשוט שברה אותם מבפנים. "ביזוי סמלי המדינה," הם רעמו, "אנחנו דורשים מהאופוזיציה לגנות את זה! ומיד!" בתור ראש האופוזיציה (זה כתוב לי על הדלת, בדקתי) יש לי הודעה רשמית: לא בא לנו. המפגינים האלה – מבלפור ועד צ'רלס קלור, מהגשרים של שבת ועד רחבת הכנסת ביום רביעי – הם הטובים והיפים שבישראלים. אנשים שאכפת להם באמת. שדואגים באמת. שנאבקים על עניין צודק באמת. לא רק שאנחנו לא מתנצלים, אנחנו גאים בהם כל יום מחדש.

הדבר האחרון שהממשלה הזו יכולה לעשות זה להטיף לנו מוסר על הכבוד הלאומי. אם סמלי המדינה חשובים לכם כל כך, אז איפה הייתם כשנתניהו עמד על מדרגות בית המשפט ושבר לרסיסים את הפרדת הרשויות בישראל? איפה הייתם כשיו"ר הכנסת סירב לקיים צו של בית המשפט העליון? איפה הייתם כששמעתם שאביחי מנדלבליט וליאת בן ארי צריכים להסתובב עם אבטחה צמודה בגלל ההסתה של נתניהו? איפה הייתם כשנתניהו אמר על המפגינים שהם "מפיצי מחלות"? לצעירים המופלאים והבוערים האלה, לסבים ולסבתות שלהם, לכל האנשים שבאו להביע את דעתם כי הם לא יכולים לשתוק עוד.

זה אותו נתניהו שדרש מאתנו השבוע לגנות את העובדה שבהפגנות נגדו הניף מישהו דגל פלשתין. ועל כך אני רוצה לענות על נייר מכתבים רשמי מהודר של האופוזיציה: גם זה לא בא לנו. אם מישהו בתוך הבניין בבלפור לא הבין על מה ההפגנות, בבקשה: הן על העובדה שנתניהו נכשל לגמרי בניהול משבר הקורונה, גורם נזק בלתי הפיך לכלכלה, ומנסה להרוס את הדמוקרטיה הישראלית כדי לברוח מהכלא. נכון שתמיד יש כאלה שבאים עם אג'נדה משלהם. ככה זה הפגנות. הן לא אירוע סטרילי. לא זכור לי שביקשתי כינוס מיוחד של קבינט הפיוס רק בגלל שבהפגנת הנגד של הביביסטים מול בלפור צעקו אתמול, "לאה רבין תמותי". זו לא אשמת הממשלה שיש אנשים שאין להם גישה לוויקיפדיה.

עוד כותב לפיד: "אנחנו גמרנו להתנצל מפני שהם לא באמת רוצים שנתנצל. אנחנו גם לא אחראים להרגיע את הזעזוע, מפני שהם לא באמת מזועזעים. האמת הנראית לעין היא הפוכה: הם מאושרים. אין דבר שגורם להם שמחה מתפרצת יותר מאשר ההזדמנות לטעון שהם גם הממשלה וגם הקורבן. גם השלטון וגם נעלבו נורא. זה הטריק של נתניהו. שהוא מוצא איזה בדל אמירה, איזה מפגין שהיה פעם חבר בארגון רדיקלי, ומשתמש בהם כדי ללכלך על כל ההפגנות ועל כל המפגינים ולדרוש בזעקות שבר שיגנו אותם. לא מגנה. אני לא מוכן לשתף פעולה עם הנסיון השקוף הזה להסיט את האש מהעיקר. מה העיקר? מיליון מובטלים, עסקים קטנים שקורסים, הנסיון להשמיד את הדמוקרטיה הישראלית בזרנוקים שיוצאים ישירות ממשרד ראש הממשלה.

באחת ההפגנות צולמה מפגינה שהסתובבה עם סיר ספגטי על הראש. הקואליציה מיד מילאה פיה לעג וצחוק על "המטורללת". היא המטורללת? שר לענייני מים – זה מטורלל. שרה לענייני קהילות לא קיימות – זה מטורלל. מיליון שקל הטבות מס לביבי באמצע משבר לאומי – זה מטורלל. יחסית לממשלה הזו, על עשרות שריה וסגני שריה, על שקריה ועל גסות הרוח שלה כלפי אזרחיה, המפגינה עם סיר הספגטי על הראש נראית לי הבנאדם הכי שפוי במדינה.. כתב לפיד.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.