ביקור נשיאותי

נשיא ברזיל: "אני אוהב את ישראל"

תמונה – חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים במהלך טקס קבלת הפנים בנתב"ג מיד לאחר נחיתת מטוסו של נשיא ברזיל זאן בולסנארו שפתח את נאומו בשפה הערבית "אני אוהב את ישראל".

״נשיא ברזיל, חברי הטוב, ז'איר מסיאס בולסונארו – ברוך הבא לישראל. ביקרתי אצלך יחד עם רעייתי שרה ובני יאיר לפני שלושה חודשים. התרשמתי מהאמונה העמוקה שלך, של רעייתך ושל בניך במורשת המשותפת שלנו; התרשמתי מהמסירות שלכם לעם הברזילאי; התרשמתי מהרצון העז שלכם לחזק את הקשר בין ישראל לברזיל. ידידי הנשיא, אנחנו עושים היסטוריה יחד. כשנכנסת לתפקידך בינואר השנה, פתחנו עידן חדש ביחסי ברזיל-ישראל. הייתי בטקס המרגש שבו הושבעת לנשיא, והנה, אחרי שלושה חודשים בלבד, בביקור הראשון שלך מחוץ ליבשת אמריקה אתה מגיע לישראל כדי להביא את היחסים בינינו לשיא חדש".

ברוך הבא: נתניהו הגיע לקבל את נשיא ברזיל שנחת לביקור מיוחד בישראל • "אני אוהב את ישראל"

Posted by ‎באזזנט‎ on Sunday, March 31, 2019

"באת עם משלחת מכובדת של שרים, חברי פרלמנט ואנשי עסקים. זאת המשלחת הברזילאית הגדולה ביותר שהגיעה לישראל, ובימים הקרובים נחתום על הסכמים רבים בינינו. נבקר יחד בכותל, בירושלים בירתנו הנצחית, נבקר יחד במיצגי החדשנות, חדשנות מרהיבה של יזמים ישראלים פורצי דרך. בביקור בברזיל יצאתי קצת החוצה, הלכתי בחופים של קופה-קבנה בריו דה-ז'נירו, הסתובבתי עם האנשים בברזיליה, והתרשמתי בצורה בלתי רגילה מהאהדה, מהאהבה של העם הברזילאי לישראל, איך דרך אחרת להגדיר זאת. אני בטוח שכמו שאני ראיתי את האהדה הגדולה לישראל ולי בברזיל, אתה תפגוש כאן את האהדה הגדולה לברזיל ואליך בישראל. הישראלים אוהבים את ברזיל, את התרבות התוססת, את המוסיקה, את הקרנבל, את האוכל ומעל הכל – את החום והשמחה של העם הברזילאי".

שרה נתניהו בחיבוק עם נשיא ברזיל / חיים צח, לע"מ
שרה נתניהו בחיבוק עם נשיא ברזיל / חיים צח, לע"מ

"ברזיל היא מדינת ענק עם פוטנציאל ענק. אני מאמין שתחת הנהגתך, הפוטנציאל הזה ימומש, לא רק עבור ברזיל, אלא גם עבור יחסי ישראל-ברזיל – במסחר, בהשקעות, בטכנולוגיה, בחקלאות, באנרגיה, בתיירות, בכל תחום. אדוני הנשיא, אתה מגיע לישראל בתקופה מתוחה, ולכן הנחיתי להשאיר את כוחות צה"ל בפריסה מלאה סביב רצועת עזה. זה כולל טנקים, ארטילריה, כוחות יבשה וכוחות אוויר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואם נידרש לכך – גם למערכה רחבה. נעשה מה שצריך למען ביטחון ישראל. אם הזכרתי ביטחון, אדוני הנשיא, אנחנו נחתום על הסכמים גם בתחום זה. אנחנו נחתום על הרבה הסכמים, אבל ידידי יאיר, אני רוצה לגלות לך סוד משפחתי: אצלנו במשפחה ניטש ויכוח מעניין לשאלה חשובה הקשורה בברזיל: הבן הצעיר שלי, אבנר, הוא גם מומחה גדול לתנ"ך וגם מבין גדול בכדורגל, ואני עומד בתוקף על כך שהכדורגלן הגדול ביותר בכל הזמנים הוא פלה. בני אבנר חושב שפלה הוא שחקן ענק, אבל יש לו מועמדים אחרים. גם על כך נדבר בימים הקרובים, אבל גם בעניין זה אני בטוח שאני ואתה נגיע להסכמה מלאה".

"ברוך הבא ידידי הנשיא, ברוכים הבאים כל חברי המשלחת הנכבדה שלך, ברוכים הבאים למדינת ישראל.״

ראש הממשלה נתניהו ייפגש בהמשך היום לפגישת עבודה בארבע עיניים עם נשיא ברזיל בולסונארו ובהמשך לפגישה מורחבת בהשתתפות שרים משתי המדינות. לאחר מכן, ישתתפו ראש הממשלה ונשיא ברזיל באירוע חתימה על שורה של הסכמים בילטרליים בתחום הביטחון, התעופה, ביטחון הפנים המדע והטכנולוגיה, ויחתמו מזכרי הבנות בתחומי הסייבר, הבריאות והמים. בהמשך יארחו ראש הממשלה ורעייתו את נשיא ברזיל לארוחת ערב במעון רה"מ בירושלים והשניים ימסרו הצהרות לתקשורת. מחר ראש הממשלה נתניהו ונשיא ברזיל בולסונארו יבקרו בכותל, וביום שלישי ישתתפו ב"פסגת החדשנות ישראל – ברזיל", אירוע כלכלי בין אנשי עסקים וחברות מובילות בישראל ובברזיל. לאחר מכן, יבקרו המנהיגים בתערוכת חדשנות.

נשיא ברזיל / חיים צח, לע"מ
נשיא ברזיל / חיים צח, לע"מ
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!