שימו לב

המשטרה מזהירה: עלייה בהשתלטות על חשבונות וואטסאפ

תמונה – אילוסטרציה: Pixabay
עלייה בדיווחים על פריצה והשתלטות של האקרים לחשבונות וואטסאפ של משתמשים בישראל. כך תצליחו להתגונן

משטרת ישראל מפרסמת אזהרה לציבור הישראלי: בשבועיים האחרונים חלה עלייה בדיווחים אודות פריצה והשתלטות על חשבונות וואטסאפ (WhatsApp).

השתלטות על חשבון עלולה להוביל לשרשרת של פריצות לחשבונות WhatsApp נוספים של אנשי הקשר השמורים במכשיר שנפרץ.

על מנת למנוע פריצה לחשבון,קוראים במשטרה לציבור להקפיד על השמשת אימות דו שלבי לחשבון ה-WhatsApp, וכן על הגנה בסיסמא חזקה על התא הקולי האישי.

יודגש, כי קבלת קוד אימות מ-WhatsApp תתקיים רק במקרה בו נדרשת הפעלה מחודשת של חשבון או במקרים בהם בעל החשבון רוצה להעבירו למכשיר סלולרי אחר. ככל שאין ברצונכם לבצע אחת משתי פעולות אלו, מומלץ שלא להעביר לאחרים את הקוד שמתקבל בהודעת ה-SMS, גם במידה והקוד מבוקש על ידי בני משפחה/קרובים, לאור החשש שמדובר בניסיון השתלטות על החשבון.

אזרחים שחשבון ה-WhatsApp שלהם נפרץ מתבקשים לדווח למשטרת ישראל באמצעות הגשת תלונה מקוונת באתר המשטרה. החזרת החשבון לבעליו תתאפשר לאחר מספר ימים, ולאחר דיווח של קורבן העבירה ואנשי קשר שלו לחברת WhatsApp.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.