שימו לב

משרד הבריאות מזהיר מפני משחה "לדלקות ופטריות עור"

תמונה – משרד הבריאות
בעקבות מידע שהתקבל באגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, נעשתה ביקורת בבית מרקחת "בר אילן – ד"ר סמואלוב" ברחוב בר אילן 29 ברעננה ע"י האגף לאכיפה ופיקוח יחד עם הרוקחות המחוזית מחוז מרכז ובה נתגלה כי משחה בשם "דלקות ופטריות עור, Fungal and Skin Infection+" מכילה 4 סוגים של חומרים תרופתיים, כולל שני קורטיקו-סטרואידים.

המשחה נמכרה למטופלים בטענה כי אינה מכילה סטרואידים אך בפועל נמצא כי הכילה שני סוגים של קורטיקו-סטרואידים, הידרוקורטיזון (Hydrocortisone) ובטאמתזון (Betamethasone) בריכוזים משמעותיים החייבים מרשם רופא ושני חומרים אנטי-פיטרייתיים, מיקונזול (Miconazole) וטרבינפין (Terbinafine). המשחה שווקה ונרקחה בבית המרקחת בניגוד להוראות משרד הבריאות תוך הטעיית המטופל, ללא מרשם רופא, ללא התיעוד הנדרש וללא סימון מתאים של תווית המשחה, כגון מרכיביה. כנגד הרוקח האחראי נפתחו הליכים משמעתיים.

שימוש לא מבוקר בקורטיקו-סטרואידים עלול לגרום לתופעות לוואי רבות, כגון דלדול (אטרופיה) של העור, שינוי בגוון (פיגמנטציה) של העור, וָרֶדֶת (רוזציאה), שבריריות העור, צריבה, גירוד, כאב, סימני מתיחה, בליטות עם מוגלה, תגובות אלרגיות, התפרצות חוזרת והחמרה של מחלת עור לאחר הפסקת השימוש בתרופה. בנוסף, בשימוש מוגבר בסטרואידים הללו לתקופה ממושכת עלולות להופיע תופעות מערכתיות כתוצאה מספיגה מוגברת דרך העור, כגון תסמונת קושינג, שינויים בלחץ הדם, ברמות הסוכר, בַּרְקִית (גלאוקומה) ועוד.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.