כוננות קורונה

עדכון: ישראל מרחיבה את איסור הכניסה לישראל

תמונה – נפתלי גולד
בעקבות האירועים האחרונים התקבלו מספר החלטות להתמודד עם נגיף הקורונה שהגיע לישראל. שר הפנים, אריה דרעי, הודיע היום, כי החליט למנוע כניסה לישראל של מי ששהו ביפן או בדרום קוריאה בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי ישראל או תושביה - בכלל המעברים.

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע היום, כי החליט למנוע כניסה לישראל של מי ששהו ביפן או בדרום קוריאה בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי ישראל או תושביה – בכלל המעברים.

לפיכך, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים. האיסור על כניסת מי ששהה ביפן ושמגיע בדרך אווירית ייכנס לתוקף החל ממחר בבוקר בשעה 8:00. רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים. צו זה מתווסף לצווים הקודמים המתייחסים למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור.

בעקבות האירועים האחרונים התקבלו מספר החלטות בחמ"ל המיוחד של משרד הבריאות.

1. כל מי שהיה במגע עם הקבוצה הצליינית מחויב לבידוד בית עד שיחלפו 14 יום ממועד המגע האחרון עם הקבוצה.

2. בנוסף – כל מי שהיה בדרום קוריאה או יפן ב-14 יום האחרונים – חייב להיות בבידוד בית עד שיחלפו 14 ימים ממועד עזיבתו את המדינות האמורות, זאת בנוסף לשבים מסין, הונג קונג, מקאו, סינגפור ותאילנד.

3. החל מהיום נמנעה כניסתם של מי שאינם תושבי או אזרחי ישראל ואשר שהו בדרום קוריאה ב14 הימים טרם הגעתם לישראל.

4. בנוסף, מי שהיה בטאיוון, איטליה או אוסטרליה ב-14 הימים האחרונים ומפתח תסמינים של מחלה, צריך להיבדק בהתאם להנחיות המפורטות באתר משרד הבריאות.

בנוגע לדיווח מדרום קוריאה אודות 9 תיירים מקבוצה ששהתה בישראל בין התאריכים 8.2-15.2 ושאובחנו כחולים בקורונה לאחר חזרתה לדרום קוריאה.

1. כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד כל הבריאות 5400*.

כמו כן במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד.

2. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים).

במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר משרד הבריאות.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!