מופתעים?

מכה לליכוד: בג"ץ מינה את עמיר פרץ ליו"ר

תמונה – העבודה
בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון החליט בג"ץ לקבל את הצעתו של עו״ד אייל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, ח"כ עמיר פרץ ימונה ליו"ר זמני רק לכינוס מליאת הכנסת להצבעה על יו"ר כנסת חדש.

בג"ץ קיבל את עתירת ארגוני השמאל נגד יו"ר הכנסת אדלשטיין שהתפטר הבוקר בעקבות סירובו לכנס את מליאת הכנסת, ופסק כי יו"ר מפלגת 'העבודה' עמיר פרץ ימונה ליו"ר זמני עד לכינוס המליאה שתצביע על יו"ר כנסת קבוע.

ח"כ מיקי זוהר רמלהיכוד הגיב זעם: "עכשיו זה רשמי: בג״ץ יחד עם כל המערכת המשפטית עובדים במשרה מלאה בשרות השמאל והתקשורת. הנה לכם עוד החלטה מבישה של בג״ץ, לא בכדי שהאמון של הציבור במוסד הזה, הולך ונגמר מרגע לרגע.פסקת ההתגברות חשובה יותר מתמיד, הגענו לרגע בו העם חייב להכריע בין הציבור ונבחריו לבין החונטה המשפטית."

שר התחבורה סמוטריץ' הגיב לפסיקה: "בג"ץ ממשיך לדהור אל הקיר ומעמיק בחוסר אחריות את המשבר החוקתי שאנחנו בעיצומו. טיבה של יהירות שהיא חוזרת כמו בומרנג. לאורך זמן הכנסת לא תישאר אדישה להתערבות הגסה של בג"ץ בענייניה והיא תשים לכך סוף. נדמה שאין איש אחד במחנה הימין שלא מבין היום, באדיבותו של בג"ץ, שזה חייב לקרות, ומהר."

בנאום ההתפטרות הבוקר, תקף יו"ר הכנסת את התערבות בג"ץ בהליכי הכנסת והפוליטיקה הישראלית: "החלטת בג״ץ סותרת את תקנון הכנסת. החלטת בג״ץ מחריבה את עבודתה של הכנסת. החלטת בג״ץ מהווה התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת, הנבחרת! החלטת בג״ץ פוגעת באופן חסר תקדים בריבונות העם ובריבונות הכנסת. החלטת בג״ץ חותרת תחת יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית."

אדלשטיין הוסיף: "כדמוקרט, כיהודי-ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב ראש של בית הנבחרים – אני קובע שהחלטת בג״ץ היא החלטה שגויה וחמורה המביאה לידי ביטוי ליקוי מאורות מסוכן."

https://twitter.com/YuliEdelstein/status/1242747153291907072?s=20

יו"ר הרשימה המשותפת תקף את אדלשטיין: "יולי הסמרטוט, יש לך מושג כמה פסיקות בג״ץ רצינו לזרוק מהחלון? לא היית שורד דקה בתור ערבי."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.