בחזרה לאופוזיציה?

איום מכחול לבן: "נחדש את החקיקה נגד נתניהו"

תמונה – כחול לבן
בעקבות הסחבת במו"מ בין המפלגות בכירים במפלגת כחול בן מאיימים בחידוש החקיקה הפרסונלית נגד ראש הממשלה נתניהו. מוקדם יותר דווח כי בליכוד דורשים וטו על כל החלטה של שר המשפטים במינוי היועמ"ש הבא. / פוליטי

המו"מ לקראת ממשלת חירום עדיין מתמשך, ובמפלגתו של בני גנץ מחדשים את האיומים על נתניהו. הפרשן הפוליטי עמית סגל, פרסם היום (רביעי) כי על פי גורמים בכחול-לבן, אם נתניהו לא יתקדם במו"מ, יחדשו במפלגתו של גנץ בתוך ימים את החקיקה נגדו.

ח"כ עופר שלח מיש עתיד הגיב לאיומים של גנץ: "כמה נלעגים אתם. אם לא הייתם זוחלים לחיקו החקיקה הזו כבר היתה בעיצומה. קודם נכנעתם, עכשיו אתם מבקשים רחמים ומאיימים באקדח ריק"

אלדד יניב קורא לח"כ בני גנץ: "בני, תרים טלפון ליאיר. תגיד שטעית. ובוא נתחיל מחדש"

https://twitter.com/EldadYaniv/status/1245319363252695041?s=20

סוגיית תפקידי השרים, כמו גם עקרונות הממשלה וקווי היסוד עדיין בדיונים בין הליכוד ובין כחול-לבן. על פי הדיווחים, סוגיית הסיפוח על הפרק כאשר בליכוד דורשים שהממשלה תוכל לספח כבר בחצי שנה הקרובה כדי לנצל את חלון ההזדמנויות, בעוד בכחול-לבן מעוניינים שהדיון בקווי היסוד יתקיים רק עוד חצי שנה.

בנוסף, גם בחלוקת השרים ישנן מחלוקות בין הליכוד ובין כחול-לבן, במיוחד בתיק המשפטים אותו מייעד גנץ לאבי ניסנקורן, אך בליכוד מערימים קשיים ומוכנים להבאת התיק לח"כ חילי טרופר. בליכוד גם דורשים כי מנגנון על שיאפשר להם ביקורת על החלטות שר המשפטים, במיוחד בסבב המינויים הבא ובהחלטה על זהות היועץ המשפטי לממשלה.

כך גם לגבי מועמדותו של יו"ר הכנסת, כאשר בכחול-לבן דורשים שיולי אדלשטיין לא יחזור לתפקידו לאחר שהפר את החלטת בג"ץ. על פי דיווח של דפנה ליאל, נתניהו מעדיף שיריב לוין יכהן כיו"ר הכנסת.

ביקורת גם מימין: בליכוד וימינה במאבק על התיקים

בינתיים, גם מימין מקבל נתניהו ביקורת קשה על חלוקת התיקים, במיוחד במפלגות הליכוד וימינה.

בליכוד מטיחים בנתניהו כי חלוקת השרים שתגיע לחברי הליכוד אינה צודקת בעקבות מספר המנדטים של המפלגה.

גם במפלגתו של בנט מאיימים באפשרות לחבירה לאופוזיציה באם נתניהו לא יקצה 2 תפקידי שרים בכירים למפלגה. על פי דיווח ב-"ישראל היום" נערכה שלשום שיחה קשה בין שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ובין ראש הממשלה, שלדבריו "ימינה" העניקו גיבוי ונאמנות לנתניהו אך עם צירוף כחול-לבן הוא שכח אותם, "השתמש וזרוק" כלשונו.

גם באם יינתנו 2 תיקים בכירים למפלגת ימינה, במפלגתו של בנט נערכים לקרב על קבלת התפקידים, כאשר הרב רפי פרץ דורש מנתניהו לממש את הבטחתו שיכהן כשר החינוך בתמורה לעזיבת הברית עם עוצמה יהודית, בעוד שקד דורשת תיק בכיר בהתאם להסכמים שלה עם בנט.

חילי טרופר: ממשלת חירום לאומית זה מה שישראל צריכה עכשיו

מוקדם יותר היום, התייחס ח"כ חילי טרופר למגעים במו"מ בין כחול-לבן ובין הליכוד.

בראיון עם ינון מגל ובן כספית ב-103fm אמר טרופר כי המגעים ממשיכים וכי הוא אינו חושש בשלב הזה מתרגילים של נתניהו. לדבריו, מפלגת כחול-לבן תיכנס לממשלה לא בכל מחיר וכי הם ישמרו על "הדברים החשובים לנו", וכי למרות המחלוקות והקשיים תקום בסוף ממשלהץ

על הפיצול מיש עתיד ותל"ם, אמר טרופר כי גנץ רצה את תפקיד יו"ר הכנסת כדי לאפשר מו"מ, וכי בהחלטתו אז הוא לא החליט עדיין שכחול-לבן תלך בטוח לממשלה: "מבחינתנו היה נכון בשלב הזה שכחול לבן תנהל את המו"מ ביחד", אמר טרופר, והוסיף: "אנחנו חושבים שאם זה בחירות רביעיות או ממשלת חירום לאומית, רק ממשלת חירום לאומית זה מה שישראל צריכה עכשיו".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!