ביום השואה

מצמרר: ניצולת שואה אותרה במצב מחפיר

תמונה – דוברות זק"א
ניצולת שואה ערירית אותרה הערב בדירתה כשהיא ללא רוח חיים. מתנדבי זק"א שהוזעקו למקום מצאו אותה במצב של 'איבוד צלם אנוש', ולפי הממצאים במקום, ככל הנראה מערב פסח אף אחד לא התעניין בשלומה והיא הלכה לעולמה כשהיא לבדה.

ושוב זה קורה: מתנדב זק"א קיבל הערב טלפון בהול מרב קהילה בבאר שבע, שמספר על אישה ערירית בת 89 ניצולת שואה מרומניה שלא עונה לטלפון, ופעם האחרונה שהיה קשר איתה, היה זה בערב חג הפסח.

שמעון זגורי מתנדב זק"א שהגיע ראשון למקום סיפר בזעזוע: "מדובר בבנין מגורים המאוכלס באנשים קשישים ועריריים. ריח נוראי הציף את הבנין, ובתוך הבית נמצאה האישה במצב של 'איבוד צלם אנוש'. ככל הנראה האישה החליקה בערב פסח בביתה, נחבלה בראשה, ומתה מוות אכזרי, כי לא היה מי שיגיש לה עזרה. כואב הלב למצוא ככה בן אנוש".

בסוף השבוע, אותרה גופה אישה בריקבון מתקדם בדירה בפתח תקווה. כאשר הגיעו כוחות ההצלה הם גילו ילדה מוגבלת שכלית שישבה למעלה משבוע על יד גופת אמה וניסתה להאכיל ולדבר איתה.

יהודה משי זהב יו״ר זק״א מסר: "כמה אירוני וכואב, לטפל בערב יום הזכרון לשואה והגבורה, בגופת אישה ניצולת שואה ששרדה את התופת, וכשלא נותר לה מי שיזכור, מצאה את מותה בצורה טראגית לבד. אנחנו מתחננים אליכם, קחו אחריות כל אחד בבנין המגורים שלכם, כדי להציל את שכנינו הגלמודים ממוות אכזרי ומיותר".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!