מטילה פצצה

השר אוחנה על חשיפת איילה חסון: "אמור להיות רעידת אדמה של ממש"

תמונה – ארכיון: מרק ניימן/משה מילנר לע"מ
שר המשפטים אמיר אוחנה נפרד ממשרד המשפטים ומתייחס לפצצת ההקלטות שחשפה העיתונאית איילה חסון: "הגעתי מודאג – אני עוזב הרבה, הרבה, ועוד כמה פעמים הרבה יותר מודאג". צפו

שר המשפטים אמיר אוחנה מתייחס לפצצה שהטילה העיתונאית איילה חסון במהדורת שישי ב'ערוץ 13', שחשפה ציטוטים דרמטיים מהקלטות מנדלבליט בפרשת הרפז עליהם הוטל צו איסור פרסום.

בפוסט שפרסם השר אוחנה הוא כותב: "אם הכל יעבוד כמוכנן, אסיים השבוע את כהונתי כשר המשפטים.זמן סיכומים עוד יגיע, אבל אני עוזב בדאגה גדולה. הגעתי מודאג – אני עוזב הרבה, הרבה, ועוד כמה פעמים הרבה יותר מודאג.

עוד כותב השר אוחנה על חשיפת איילה חסון: "רבים שקדמו לי זיהו במערכת המשפט חולי, נקמנות, היעדר שקיפות, ריקבון ועוד שלל תארים. אבל מה שחושפים כמה עיתונאים אמיצים בעת האחרונה (להבדיל ממדבררי המערכת, ועל כך אולי ארחיב בהזדמנות אחרת, שאיבדו מזמן את הזכות להקרא "עיתונאים") ראו למשל מה שחושפת בימים האחרונים העיתונאית איילה חסון, אמור להיות רעידת אדמה של ממש."

העיתונאי עמית סגל כתב: "סיפור מצוין של איילה חסון. שתיקת הפולואפים בתקשורת הממוסדת מוכרת היטב, כמו הסטת העיסוק – כולל בערוץ 13 – מתוכן הסיפור לשאלות צדדיות על המקור, היבטים משפטיים הנוגעים להקלטה, גידופים ברשתות ועוד תירוצים כיד הדמיון הטובה, הכל במטרה לא לעסוק בתוכן."

עוד כותב השר אוחנה: "אם הדברים לא היו משרתים את אג'נדת "רק לא ביבי", אין לי ספק שכך גם היה. יש במערכת גם אנשים המכירים באמור לעיל, אך יש פחד גדול ואימה לתת לדברים פומבי."

"כל מי שעיניו בראשו רואה את הירידה חסרת התקדים באמון הציבור בפרקליטות ובייעוץ המשפטי לממשלה, ורק מי שהדבר איננו מדאיג אותו יכול להתעלם מכך. זה היה צריך להיות בראש ובראשונה אינטרס של מי שמערכות אכיפת החוק והמשפט יקרות לליבו – ובראשם היועץ המשפטי לממשלה – לבצע בהן בדיקה מקיפה, כוללת ושקופה לעיני הציבור. לחזק את אמון הציבור במערכות. לצערי זה לא קורה."

"המערכות נגועות עמוק מדי בניגודי עניינים, בקשרים אישיים, קליקות ושיקולים זרים המונעים זאת. החשדות הולכים ומתרבים, אבל היום גם אין פרקליט מדינה שיבדוק אותן. בינתיים, יש פרקליט מדינה לשעבר שנכנס למערכות משרד המשפטים, לכאורה בניגוד לחוק."

לסיום כותב השר אוחנה: "על כן החלטתי להפגש מחר בבוקר עם מבקר המדינה ולבקש ממנו להיכנס לעובי הקורה. פשוט – אין גורם אחר שיכול לקיים בקרה כוללת ואפקטיבית על הרעות החולות שבמערכת. לנציב הביקורת על הפרקליטות, אדם שיש לי הערכה רבה מאוד אליו – השופט רוזן – אין את הסמכויות בחוק לבצע זאת. אם מבקר המדינה ימנע מלבצע את הבדיקה, אשקול הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקה כוללת של כל הטענות החמורות המתרבות ונערמות."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!