אופטימיות

ישראל עקפה את העולם בחיסונים ועכשיו מתחילה לראות את התוצאות

תמונה – לעמ

יש עוד דרך ארוכה לעבור, אבל גם סיבה לתקווה.

ישראל הקדימה את העולם בחיסון האוכלוסיה נגד נגיף הקורונה. כעת מתחילים לראות את התוצאות והן מעודדות. הנתונים מצביעים על כך שהמגיפה מתחילה להאט בישראל, מספר החולים הקשה בירידה, בעיקר בקרב בני ה-60+ אחת מקבוצות הסיכון למחלה קשה עקב הנגיף. החיסון של פייזר משקף עד כה את תוצאות הניסויים הקליניים אשר מצאו יעילות של עד 95%.

 

מכבי שירותי בריאות אחת מארבעת הקופות בישראל עקבה אחרי 163,000 מבוטחים אשר חוסנו בשתי מנות החיסון, רק כ-31 מאותה קבוצה נמצאו חיוביים לקורונה. על פי נתוני משרד הבריאות, 531 מתוך 750 אלף, בני ה-60+ אשר מחוסנים בשתי המנות נמצאו חיוביים לקורונה, רק 38 אושפזו, בבית החולים במצב בינוני-קשה. בקופת החולים כללית דיווחו על ירדה של 33% באחוז החיוביים לקורונה בקרב 200 אלף מתחסני שתי המנות 14 יום לאחר קבלת החיסון בהשוואה למספר זהה של לא מחוסנים. זה מבטיח, והדרך הטובה לצאת מהמגיפה, אנחנו אומרים בזהירות ״הקסם התחיל״ פרסם בחשבון הטוויטר שלו פרופ׳ ערן סגל ממכון וייצמן אשר עוקב אחרי הקורונה מתחילתה ומפרסם נתונים.

ישראל מקום ראשון בעולם במספר המתחסנים

בצד האופטימיות מדענים אחרים מזהירים שהדרך עוד ארוכה, נכון שהמקרים הקשים הולכים ומתמעטים, אך ההדבקה עדיין פה ולא פוחתת במהירות, רבים מהמחקרים מסתמכים על נתונים ראשוניים בלבד, כך שהממצאים האלו יכולים להשתנות עם הזמן, במיוחד עם הופעתם של וריאנטים נוספים, כגון הבריטי והדרום אפריקאי.ישראל החלה לחסן בדצמבר 2020. מאז, כשליש מהאוכלוסיה כבר חוסנה ( 3.5 מיליון ישראלים שחוסנו במנה הראשונה ושני מיליון ישראלים שחוסנו בשתי המנות)

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.