ילד גבר

מדהים: הילד שהציל את חיי אביו

תמונה – דוברות מד"א
הילד ירין בן 10 מאשקלון, שבזכות אחריותו ונחישותו, ניצלו חייו של אביו שקיבל דום לב - הסיפור המלא

זה היה ביום שבת 5.10, כשגלעד מרשה (44) החל לחוש ברע. הוא היה בבית עם שלושת ילדיו – ירין (10), שילת (9) ונאור (7), והיה כאוב וחלש מאוד. ירין, שהבין שמצבו של אביו מדרדר במהירות, לא היסס, והתקשר מיד למוקד 101.
 
במהלך השיחה נתן ירין לחובשת במוקד 101 את כל הפרטים הרלוונטיים, באחריות ומבלי לאבד עשתונות. בזכותו, ובזכות התנהלותו, הגיע למקום אמבולנס מד"א במהירות, רגע לפני שאביו התמוטט ולקה בדום לב.
 
"הגענו לדירה בתוך דקות בודדות מהרגע בו ירין התקשר למוקד 101", סיפר חובש הלל יונתן חולודנקי שהגיע ראשון לזירה, "ירין בן ה-10 סימן לנו מחלון הבית לאן בדיוק להגיע, חיכה לנו בכניסה לדירה והוביל אותנו לחדר השינה בו שכב אביו, כשהוא כבר מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, במהלכן הוא התמוטט ולקה בדום לב. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה, שכללו מתן מכת חשמל ממכשיר הדפיברילטור".
 
"ביצענו פעולות החייאה ממושכות במהלך כעשר דקות, עד שליבו של גלעד שב לפעום והוא חזר לחיים", סיפר הפראמדיק חיים לוין, "הרדמנו את גלעד והנשמנו אותו, ופינינו אותו במהירות לבית החולים ברזילי באשקלון, כשמצבו קשה אך יציב".
 
היום, פחות מחודש לאחר המקרה בו מת מוות קליני ושב לחיים, גלעד מרשה מאשקלון כבר השתחרר מבית החולים כשמצבו טוב, והוא נמצא בחיק משפחתו.
 
"אין לי מילים לתאר כמה אני גאה בבן שלי על ההתנהלות שלו, שהצילה את חיי", סיפר האב גלעד, "ההתנהגות שלו וקור הרוח לא מובנים מאליהם, ואני לא רוצה לחשוב איפה הייתי היום, כאב חד הורי, לולא הבגרות והאחריות שלו, ואם הוא ושני הילדים הנוספים שלי לא היו בבית. יישר כוח לחובשים והפראמדיקים של מד"א ולרופאים בבית החולים, שהצילו את החיים שלי. אני אסיר תודה להם". 
 

ירין אמר: "אני שמח שהצלחתי לשמור על קור רוח, שהתקשרתי מהר למד"א, ושהצוותים הגיעו מהר והצילו את החיים של אבא. לפעמים אני רואה את מד"א עוברים בשכונה, וכתוב על האמבולנס את המספר, וככה זכרתי שבמקרה חירום צריך לחייג 101".
 
*חובשת רפואת חירום במוקד 101 של מד"א טל פולוביץ', סיפרה: "עוד בשיחת הטלפון ירין אפשר לנו להבין שייתכן שמצבו של אביו מורכב, ושיש צורך לשלוח ניידת טיפול נמרץ עם יכולות רפואיות מתקדמות. אומץ הלב של ירין, הדאגה לאביו והרצינות שלו, אפשרו לנו להבין בדיוק מה קורה, ולתת את המענה הרפואי המיטבי, במהירות האפשרית. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לגלעד, אבא של ירין, אם בנו לא היה נוהג באופן מרשים ויוצא דופן, כפי שנהג".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!