הפנטזיות של לפיד

נתניהו: "בחירות ישירות" – כחול לבן: "ספין חלול"

תמונה – לשכת רה"מ
ראש הממשלה נתניהו מאשים וקורא ליו"ר כחול לבן בני גנץ לתמוך בבחירות ישירות: "שמים את האינטרס הלאומי בראש מעייניהם אלא את הפנטזיה האישית של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה. יש דבר אחד נוסף שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת, בחירה ישירה לראשות הממשלה" - הצביעו בסקר המצורף

ראש הממשלה נתניהו פונה לגנץ במתקפה נגד לפיד: "בשבועות האחרונים הלכתי כברת דרך. לא חסכתי שום מאמץ כדי להקים ממשלת אחדות ולהימנע מבחירות מיותרות. עידכנתי את בני גנץ ואחרים בכחול לבן בחומר מודיעיני ומדיני רגיש מאוד. הם יודעים היטב מהם האיומים מצד איראן, הם יודעים היטב על ההזדמנויות הכבירות מול ארה״ב ומדינות ערב. ובכל זאת הם לא שמים את האינטרס הלאומי בראש מעייניהם אלא את הפנטזיה האישית של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה. זה עדיין לא מאוחר מדיי.

עוד מוסיף נתניהו: "אבל אם הם לא יתעשתו ולא יקימו ממשלת אחדות לאומית, יש דבר אחד נוסף שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת – לבחור בחירה ישירה לראשות הממשלה בין בני גנץ וביני. בכחול לבן אומרים שהם יודעים מה העם רוצה, אז אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר – גם לא התקשורת."

ממפלגת 'כחול לבן' נמסר בתגובה לבקשת נתניהו: "‏אנחנו עוסקים במניעת בחירות יקרות ומיותרות ולא בספינים חלולים להחזרת שיטת בחירה שניפצה את המשילות והמערכת הפוליטית ונכשלה כישלון חרוץ."

עוד נמסר מ'כחול לבן': "‏שינוי שיטת הבחירות בהליך בזק עלול להביא אותנו בדיוק לאותו המקום בו אנחנו נמצאים היום ולכן מדובר בהצעה חלולה שכל מטרתה להסיט את האש מנתניהו הנאשם בשלושה תיקי שחיתות חמורים, שהוא האחראי היחיד בגרירת מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית."

שר הביטחון בנט בתגובה להצעת נתניהו ודרעי: "נתמוך בבחירה ישירה. בחירה ישירה היא הדרך היחידה לקבל הכרעה ולמנוע בחירות שלישיות, רביעיות וחמישיות"

אהוד ברק לשעבר תקף בתגובה: "‏פאניקה או פראנויה? על מה אתה מדבר נתניהו? איזו בחירה ישירה? נאשם בשוחד לא יכול לעמוד לבחירה לראש ממשלה. נקודה. זו חרפה שהיועצים המשפטיים של הממשלה, הכנסת ומשכן הנשיא אינם אומרים זאת במפורש לציבור הנבוך: נתניהו לא כשיר. חוקית ומוסרית. ביבי, סיימת את תפקידך. בשם אלוהים, לך הביתה!"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.