הצעת חוק

מגדלים כלב? זה הולך לעלות לכם עוד אלפי שקלים

תמונה – Pexels

בעלי כלבים מוכנים להוציא סכומים לא מבוטלים למען חברם הטוב ביותר אך על פי הצעת החוק של חברי הכנסת  משה גפני ואורי מקלב מיהדות התורה, זה הולך לעלות לכם הרבה יותר.

על פי הצעת החוק, כל אדם שמגדל כלב בביתו ישלם לא פחות מ-3,500 ש"ח בכל שנה כמה שמוגדר "אגרה סביבתית".

מעבר לכך כל כלב נוסף שיצטרף למשפחה ייאלץ את הבעלים לתשלום אגרה נוספת של 7,000 שקלים. רווחי האגרה הסביבתית ישמשו לקידום הטיפול בחיות הרחוב דרך קרן ייעודית במשרד החקלאות.

יוזם החוק, חבר הכנסת משה גפני כתב בטוויטר כי הגיש את הצעת החוק להסדרת הפיקוח על כלבים עם חבר הכנסת אורי מקלב לפיה כל בעל כלב יידרש לשלם 3,500 ש"ח אגרה סביבתית מדי שנה.

מאוחר יותר הוסיף גפני וכתב: "בתקופה האחרונה קודמו מספר מהלכים מרחיקי לכת על מנת להפחית את הזיהום הסביבתי אשר התמקדו בשכבות החלשות של החברה בישראל.

בראש מהלכים אלו נמצא מיסוי הכלים החד פעמיים, אשר פגע קשות באוכלוסיות מוחלשות ובמיוחד בחברה החרדית.

הצעת חוק זו נועדה לתקן עוול זה ולקדם חלוקה שוויונית בין שכבות האוכלוסייה בכל הנוגע לנשיאה בעלויות הכלכליות והחברתיות הנדרשות לצורך שמירת הסביבה. יצוין כי גידול חיות מחמד מגדיל את היקף פליטות הפחמן הדו חמצני בעולם ותורם להחרפת משבר האקלים העולמי".

גפני הוסיף כי "מחקר שבוצע קובע כי גידול חיות גורם לפליטות של גזי חממה בהיקף של 64 טונות פחמן דו חמצני. לכל המצקצקים שימו מראה מול עיניכם. סוף".

חבר הכנסת משה גפני
משה גפני / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חבר הכנסת יוראי להב הרצנו ממפלגת "יש עתיד" הגיב להצעת החוק וכתב "אתמול אימצנו כלב והיום אני לומד על הצעת חוק הזויה שרוצה לקנוס באלפי ש״ח מי שמגדל כלב, במסווה של מאבק במשבר האקלים. ח״כ גפני ומקלב, מי שמתייחס לכלבים כנטל סביבתי לא מבין את המשמעות, לא של משבר האקלים ולא של טיפול בבע״ח. מציע שתתחילו בשינוי הרגלי צריכה (א״א פלסטיק חדפ). משם נתקדם".

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!