Puppy Eyes

כך האבולוציה פיתחה את 'מבט הכלבלב' שממיס לנו את הלב

תמונה – Jairo Alzate
אין מי שלא נופל בשבי המבט התמים של כלבים, לבטח כשלמבט הממיס מצטרפת גם רמיזה על רצון לאוכל, טיול או סתם צומי. אותו מבט נוגה ומלא רגש שיכבוש גם את הקשוחים שבאנשים נחשף עתה במחקר חדש כלא מקרי בכלל.

המחקר שנערך באוניברסיטת פורסמות' והתפרסם ב-Proceedings of the National Academy of Sciences טוען שהמבט המדובר הוא תוצאה של אלפי שנים של ביות הכלב, מה ששינה בצורה רדיקלית את המבנה האנטומי של הגבות של הכלב ושאפשר לכלבים להביע יותר רגש בעזרת הפנים ובכך לשפר את התקשורת בינם לבין בעליהם.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר זאבים וכלבים שנמצאו בקרבת בני אדם וגילו כי שריר הגבה המדובר לא התפתח כמעט אצל זאבים, מה שמחזק את ההשערה שההבעה התפתחה בגלל שאנשים מוצאים אותה נעימה ומושכת. כך שלמעשה המבט הכלבלבי פותח במיוחד בשבילנו – בני האדם. לעיתים קרובות, כשכלבים מבחינים במבטו של אדם הם מרימים את שריר הגבה שלהם מה שגורם לעיניהם להראות גדולות יותר ובעלות מראה ילדותי. הם משתמשים בהבעה הזו כדי להפעיל את נטייתנו לטפל בילדים קטנים.

מבט כלבלב, צילום: Álvaro Niño
מבט כלבלב, צילום: Álvaro Niño

ג'וליאן קמינסקי, פסיכולוגית באוניברסיטת פורטסמות" שחתומה על המחקר טוענת ש"תנועת הגבות משחקת תפקיד גדול בתקשורת בין אנשים, אני עושה זאת גם עכשיו כשאני מדברת איתך, למרות שאתה לא יכול לראות אותי בשיחת הטלפון. ההמצאים מעידים שגבות רבות הבעה הם תוצאה של משיכה לא מודעת של הכלבים לבני האדם, מה שמשפיע על ביותם. נראה שההבעה הזו יוצרת רצון גדול אצל אנשים לטפל בהם. זה מעניק לכלב שמזיז יותר את הגבות יתרון על פני אחרים ומחזק את תכונת 'מבט הכלבלב' לדור הבא".

מחקר קודם של אותו צוות מלפני מספר שנים הראה שכלבים ששהו במקלט והרבו להשתמש בהבעה המדוברת, היו בעלי סיכויים טובים יותר למצוא מאמצים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.