מה דעתכם?

לפיד נגד סמוטריץ': "שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים בישראל"

תמונה – מפלגת הבית היהודי

שר החוץ מגיב במתקפה נגד ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ שספד בתקיפות את נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור שהלכה הלילה לעולמה.

בראיון לרדיו גלי ישראל תקף סמוטריץ', ״אשתף אתכם בדילמה של הצוות שלי: מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה, מצד שני מה לעשות, אני לפחות – אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות…

"בטקס ממלכתי שהממשלה החליטה על קיומו לציון 50 שנה לשחרור חבלי המולדת ביו״ש. כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום. בקיצור, עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרון ברק שהחריבו מוסד מפואר. לפחות בשנותיה האחרונות היא תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של מערכת המשפט. קשה לי להיות צבוע, ראיתי את שקד כותבת עליה: חברה אהובה, קשה לי להיות צבוע״

שר החוץ יאיר לפיד תקף: "הבחירה של סמוטריץ׳ להשמיץ את נשיאת בית המשפט נאור דקות ספורות אחרי מותה היא שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים בישראל. הוא ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה."

ח"כ יואב קיש מליכוד הגיב, "הבחירה של לפיד להשמיץ את סמוטריץ על דברים שהוא לא אמר, היא שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים בישראל. לפיד ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה".

שרת הפנים, איילת שקד ספדה למרים נאור, "במהלך כהונתי כשרת המשפטים, כבר בפגישתנו הראשונה הרגשתי כאילו אנו חברות ותיקות. משהו התרחש שם, הלבבות התחברו. העבודה עם מרים היתה מהנה, פוריה, ומכבדת".

"אין זה סוד שהיו לנו לא מעט מחלוקות, אך תמיד ידענו להתעלות מעליהן ולנהל אותן בדרך טובה ומכבדת כאשר טובתה של מדינת ישראל לנגד עינינו. מאז, כמעט ולא עבר שבוע שלא הסתמסנו. לא היה חודש שלא קפצתי לבקר אותה בביתה. מרים הייתה צופה בראיונות בהם הופעתי ובאופן מיידי הייתה שולחת לי את דעתה האמיתית והכנה. דיברתי איתה פעם אחרונה ביום רביעי, בירכתי אותה על קבלת פרס יקירת העיר ירושלים והבטחתי לבוא לטקס, אין ראויה ממנה.

"לכל תיק שהונח לפתחה של מרים הגיעה בדעה נקיה ובראש פתוח ולא הניחה אבן אחת בלי שהפכה אותה. גם כאשר לא הסכמתי עם פסקי דינה, תמיד ידעתי שמניעיה טהורים וזוהי התוצאה המשפטית הנכונה ביותר בעיניה. מרים עסקה בכל תחום בעולם המשפט, ישן כחדש, משל היה תחום עיסוקה המרכזי מזה שנים. לבה הגדול, שהכרתיו באופן בלתי אמצעי, היה נוכח בכל עניין שהובא לשולחנה. טביעות אצבעותיה ניכרות בכל תחומי המשפט הישראלי".

"אהבתה למולדת ניכרה בפסיקותיה, שעה שהבהירה בשבתה על כס השיפוט באופן חד משמעי שאיננה מהאו"ם. לאחר שהדליקה את הלפיד במצעד החיים לזכר המשפטנים שנספו בשואה ולתפארת מדינת ישראל, שבה ארצה כשאש הציונות בוערת בה מתמיד תוך שהדגישה כי מדינת ישראל איננה דבר המובן מאליו, ולצד שמירה על החוסן המוסרי, יש לשמור בכל משמר על עוצמתה הפיזית וההרתעתית של מדינת ישראל".

לסיום כתבה שקד, "מרים חברתי היקרה, תודה רבה על שהקדשת את חייך למדינת ישראל. פועלך ייחרט לנצח בדברי הימים של המדינה היהודית המתחדשת. אהבתי אותך מאוד".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!