"לא תשתמשו אותי"

לשון הרע: 'הצל' ישלם פיצויים של אלפי שקלים

תמונה – יואב אליאסי פייסבוק

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של איש התקשורת יואב אליאסי וחייב אותו לשלם פיצויים של 40 אלף שקלים לבעלת עסק שתבעה אותו על לשון הרע לאחר שפרסמה תגובה בגנותו של אלאור אזריה.

עו"ד גיא אופיר שמייצג את התובעת במשפט, חגג את הניצחון ברשת וכתב: "הצל" הסית – "הצל" ישלם". לפני מספר שנים, לקוחה של המשרד פרסמה פוסט בפרופיל האישי שלה, בו היא ביקרה בלשון חריפה את אלאור אזריה ואת בני משפחתו. (הצל) the shadow (יואב אליאסי), פרסם את הפוסט של הלקוחה אצלו בדף, וקרא למאות אלפי עוקביו לתקוף את הדף העסקי שלה".

הפרסום של התובעת היה אצלה בפרופיל האישי, לא בדף העסקי שלה, ולא קשור לעסק שלה, אולם אליאסי לא הפנה את עוקביו להגיב לפוסט, אלא לתקוף את הדף העסקי שלה בביקורות שליליות.

לפני כשבוע, בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור, ציטט את דבריו של הצל בראיון לצינור: "בפוסט אחד שלי אני מוריד טייקונים לברכיים", וקבע שהצל הסית ושידל להפיץ לשון הרע, ידע כי פרסומו יגרום לעוקביו להתחזות ללקוחות עסק ולרשום ביקורות כוזבות. הצל חויב בכ-40,000 ש"ח והפיצוי שהוטל על "האריות", שולש בערעור לכ-150,000 ש"ח.

לסיום כתב עו"ד אופיר, "בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל, אדם מחויב על שידול לגרימת פרסום לשון הרע."

יואב אליאסי פרסם פוסט ארוך בתגובה לפסק הדין בו הוא טוען לרדיפה משפטית.

הפוסט המלא

התקשורת חוגגת הצל הפסיד בערעור 40 אלף ש"ח (אבל שניצחתי באותה תביעה הם לא ציצו) זה הסיפור האמיתי

ב2016 כתבה הטבחית נועה דרוקר בפרופיל שלה שכל מי שתומך באלאור אזריה ובהורים החלאות שלו שיעשו לייק והיא תמחוק אותו ואף תמכה בלהוציא אותו להורג בכיסא חשמלי.

אני שעמדתי בראש המאבק של אלאור נפגעתי בשם הוריו של אלאור. לא קיללתי, לא תקפתי, כתבתי שכל מי שתומך באלאור, שיוריד לה לייק ויתן לה כוכב אחד,זהו!!.

היא הותקפה בצדק על ידי המון זועם שכעס על מילותיה חסרות הרגש בתקופה שזה קרע את העם מבפנים.
נועה סגרה את הדף העסקי שלה בעקבות המתקפה (אלוהים יודע למה) ותבעה אותי על מאות אלפי שקלים וגם היא תבעה עוקבים שכתבו בדף העסקי שלה שהאוכל מקולקל וכו'..

לפני שנתיים בית משפט השלום החליט שאין לי אשמה ואין הסתה במה שכתבתי וזיכה אותי .

חודש שעבר בעירעור, בית משפט בצעד חסר תקדים הפך את ההחלטה והחליט שאני אשם בשידול ופסק עליי כולל הוצאות 40 אלף ושילש את הקנס של כל הנתבעים.
עכשיו שתבינו, הנתבעים הם חיילים בודדים וקטינים.

שנה לפני מחוץ לכותלי בית המשפט ניגשתי לתובעת אמרתי לה תשחררי את הקטינים והחיילים ותמשיכי את התביעה כנגדי, היא סירבה.

עכשיו שימו לב טוב מה קורה, הפסק דין התקדימי הזה מוכיח מעבר לכל ספק שבית המשפט מוטה פוליטית. עובדה שהוא פסק לפי האג'נדה של השופטת (שנאמר לי לפני המשפט שהיא אנטי ימנית ואכלתי אותה) ולא לפי החוק.

אני אומר כבר תקופה שאני נרדף על ידי מערכת המשפט והנה ההוכחה. כל משפט שקשור אליי מקבל פסיקה תקדימית.

ושימו לב, כשניצחתי בשלום אף אחד בתקשורת לא אמר על זה כלום אבל שהפסדתי הם לא מפסיקים להתקשר כדי לקבל תגובה.

בדף של העורך דין התובע שחוגג את הניצחון שלו ברגע זה יש הסתה ולשון הרע כנגדי והוא אחראי על הנכתב בפרופיל שלו(ויתן על זה את הדין) בדיוק כמו שהפסק דין שאני קיבלתי.

דבר אחרון לפני שה0מאל והתקשורת חוגגים את הפסדי, קחו בחשבון שהפסק דין הזה משפיע עליכם באופן ישיר. מהיום אתם אחראים על התגובות אצלכם בדף וכל אדם שתרשמו עליו יכול לתבוע אתם. זאת אומרת אכלתם אותה.

הנחיתי את עורך דיני יניב לנקרי להתכונן לעלות לעליון. היה לי ניצחון, עכשיו היה להם, ובית משפט עליון יכריע. אני לא אוותר לא תסתמו לנו את הפה. זה לא הפסד שלי זה הפסד שלנו. אבל זאת רק מכה בכנף ממשיכים להלחם. יניב לנקרי תיתכונן לעליון

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.