מה דעתכם?

שומרת נגיעה: יובל דיין מסרבת ללחוץ יד לנשיא ביידן

תמונה – כאן 11/ לע"מ

בטקס מיוחד וחגיגי בבית הנשיא הרצוג, קיבל נשיא ארה"ב ביידן את העיטור הגבוה ביותר כאות הערכה על פועלו למען מדינת ישראל.

לטקס החגיגי הוזמנו הזמרים רן דנקר ויובל דיין ששרו יחד את השיר לו יהי. בסיום השיר המשותף קרא להם הנשיא ביידן בהתלהבות וביקש ללחוץ את ידה של דיין שסירבה בנימוס כי היא שומרת נגיעה.

לאחר הסערה הגיבה דיין, "אני כל כך מתרגשת מהמעמד ומהזכות שניתנה לי, בשבוע האחרון במהלך ההכנות לטקס דאגתי להודיע מספר פעמים לכל מי שרק אפשר מטעם בית הנשיא שאני שומרת נגיעה. לא היתה לי חלילה כל כוונה לפגוע אלא אך ורק לייצג את המדינה שלנו בכבוד ולהשאר נאמנה לערכים שלי כבחורה דתייה. תודה על כל התגובות המרגשות, והמון אהבה".

ח"כ איתמר בן גביר הגיב, "‏יובל דיין המלכה! גם אני, כשחזרתי בתשובה, לא היה פשוט עבורי לא ללחוץ ידיים ולחשוש שהעלבת מישהי. עם הזמן הבנתי, ששמירת נגיעה היא דו-צדדית, ונובעת מהערכה לעוצמת הזולת. התנהגותה של יובל, בפרט מול נשיא ארצות הברית, היא מפגן פומבי של אמונה בבורא עולם זה קידוש השם גדול והוכחה שאפשר אחרת".

העיתונאי ג'וש בריינר תקף, ‏"אני קורא פה את הציבור משבח את יובל דיין על ששמרה נגיעה כשביידן הושיט לה יד. בכל הכבוד, הוא לא הכריח אותה לאכול חזיר. איזה קידוש ה' יש בכך שהיא סירבה ללחיצת יד מנומסת של אדם בן 80 והביכה את נשיא ארה"ב בפומבי? אם כבר, האקט יותר קרוב לחילול ה'."

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן תמיכה בדיין, מי שבאמת התייבש עד העצמות זה לא ביידן אלא דווקא יובל דיין. תחשבו על זה, נשיא המעצמה הגדולה בעולם צועד לקראתך ואת שומרת נגיעה. זה למות. יכולתי לשמוע את הדופק שלה משתולל עם כל צעד שלו, ‏סיטואציה בלתי אפשרית מהגהינום. בסוף היא הלכה עם צו מצפונה. ‏קוראים לזה אינטגרטי. ‏וזה ראוי להערכה."

התגובות ברשת

כך זה נראה בוידאו

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.