רפואה שלמה

בדמעות: סלין דיון מבטלת הופעות בגלל מחלה נדירה

תמונה – יוטיוב

הזמרת הבינלאומית והאהובה סלין דיון בת -54, הודיעה הבוקר למאות אלפי מעריציה בארץ ובעולם על ביטול הופעותיה לאחר שאובחנה בשנה החולפת בתסמונת נדירה ביותר, תסמונת האדם הנוקשה.

בסרטו שפרסמה סיפרה דיון בדמעות על המחלה, "סליחה שלקח לי כל כך הרבה זמן לדבר איתכם. אני מתגעגעת כל כך. אני לא יכולה לחכות להיות כבר על הבמה ולדבר איתכם ישירות. כמו שאתם יודעים, תמיד הייתי פתוחה ולא יכולתי להגידד שום דבר לפני, אבל אני מוכנה עכשיו".

דיון הוסיפה וסיפרה, "אני מתמודדת עם מצבי הבריאותי הרבה זמן, וזה מאוד קשה להתמודד ולדבר על כל מה שאני עוברת, לאחרונה גילו את אצלי תסמונת נדירה במיוחד, "תסמונת האדם הנוקשה", שמופיעה אצל אחד למיליון בני אדם".

משרד הבריאות הישראלי הצטרף לאיחולי החלמה והסביר על המחלה, "התסמונת מופיעה לרוב בגילים 20-50 ונפוצה יותר אצל נשים אך היא כה נדירה שקשה להעריך את השכיחות שלה באוכלוסיה. היא התגלתה ב-1956 והיא הפרעה נדירה המתאפיינת בהתקשות של שרירי הגוף ובהתכווציות שרירים- וגורמת לפגיעה קשה ביכולות הניידות של הסובלים ממנה. במקרים חמורים המחלה יכולה למנוע תנועה או הליכה לחלוטין ולגרום לעוויתות, פירכוסים ורגישות מוגברת לאור ולקול. החומרה והתקדמות המחלה משתנים בין אדם לאדם, התסמינים מתפתחים בדרך כלל על פני תקופה של חודשים ועשויים להישאר יציבים משך זמן רב – לחלק מהחולים, טיפול תרופתי יכול לעזור"

1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.