כיפה אדומה

דיווח: העיתונאי ישראל פריי נעצר לחקירה

תמונה – צילום איתמר כרמון

בלב תל אביב: לאחר שסירב להתייצב לחקירה בחשד להסתה ואלימות, המשטרה עצרה לפני זמן קצר את העיתונאי ישראל פריי.

העיתונאי ג'וש בריינר דיווח, לדברי אחד מחבריו, הבוקר קיבל פריי שיחה מאדם שהזדהה כמקור שביקש להיפגש עמו בטיילת בתל אביב "כדי להביא לו סיפור". לדבריו פריי חשד כי מדובר במשטרה אולם הלך בכל זאת ומאז לא הצליחו חבריו ליצור עמו קשר".

מהמשטרה נמסר, התקבלו בחודשים ספטמבר ואוקטובר שלוש תלונות מאזרחים בחשד להסתה לטרור, בעניין שני ציוצים שפרסם עיתונאי בטוויטר. התלונות נגעו לציוץ ב-8/10/22 בו הגיב העיתונאי לציוץ שעסק בפיגוע בשועפאט בה נהרגה הלוחמת נועה לזר ז"ל: "פגיעה בכוחות ביטחון אינה טרור".

ב-11/9/22 צייץ העיתונאי בתגובה למעצר המחבל ביפו ע"י משטרת ישראל: "תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד ת"א ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו-הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

לאחר בחינת התלונות בחטיבת החקירות באח"מ, התקבל בחודש שעבר מפרקליטות המדינה אישור לפתיחה בחקירה. לאחר מספר ניסיונות של משטרת ישראל לזמן את העיתונאי לחקירה, בהם הודיע כי אין בכוונתנו להתייצב לחקירה, הוציא בית המשפט בעניינו צו מעצר.

פעיל השמאל אלדד יניב תקף, "המעצר של העיתונאי חברי ישראל פריי הוא שערורייה. החקירה שלו על ציוץ היא שערורייה. לא קשור לממשלה שתבוא. קשור לפרקליטות מטורללת. ליועמשית לא מתפקדת. למשטרה שחושבת שיכולה. ואני יודע: נעצרתי מעצר נורא על הפגנה נגד מנדלבליט – עוד לפני שהגעתי להפגנה. רפורמה במערכת המשפט עכשיו!"

בציוץ שפרסם אמש התלונן פריי, "סתם שאלה: איך זה שיאיר נתניהו קורא לתובעי אביו בוגדים, רומז לעונש מוות ומסתובב חופשי, ואילו אני, על ציוץ לגיטימי שמבחין בין חפים מפשע לחיילים מוזמן לחקירת משטרה?".

בחודש ספטמבר שיבח פריי את המחבל שנתפס לפני פיגוע וכינה אותו "גיבור", "תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד תל אביב, ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו – הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

בעקבות הסערה ברשת על השבח למחבל, פריי הושעה ופוטר לאחר מכן מתפקידו בדמוקרטTV, "מהרגע הראשון, מנהל הערוץ דרש ממני למחוק ציוץ בו הבעתי את דעתי ואף איים ברורות כי אם לא אמחק – אפוטר. בהודעה רשמית שהערוץ פרסם מיד לאחר מכן, נכתב מפורשות כי ההשעיה בגלל 'הבעת דעה קיצונית' שאינה מתאימה לרוב המתון, תוך השוואה ביני לבן גביר", כתב פריי והוסיף, "אם לא די להם בסתימת פיות, אנשי הערוץ פתחו במסע נבזי ובריוני, הכולל האשמות מופרכות ושקריות כלפיי, על מנת לכסות על ערוותם לאור הביקורת הציבורית שהתעוררה כלפיהם. מדובר באוסף בדיות, האמת ברורה ותצא לאור. כעיתונאי, צר לי על השתקת חופש הביטוי שלי, כאדם, מאוכזב עמוקות מאנשים המתיימרים לשאת את שם הדמוקרטיה ומתנהגים כאחרוני הביריונים".

1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.