בגלל הקרע בעם

שלמה ארצי מוותר על פרס ישראל: "אני רועד בכל גופי ונפשי"

תמונה – יוטיוב שלמה ארצי

דרמה מוזיקלית: הזמר הפופולרי שלמה ארצי החליט לוותר על פרס ישראל בגלל הקרע בעם רפורמה המשפטית שמתכנן שר המשפטים יריב לוין.

בהודע שפרסם אמר ארצי, "אני מודה מאוד לוועדת פרס ישראל שהחליטה להעניק לי את הפרס בתחום הזמר העברי. זה מרגש אותי וזה כבוד גדול עבורי כזמר וכיוצר.אבל בעיתוי הנוכחי, כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס ולכן אני נאלץ בצער לוותר על הכבוד הגדול הזה.

עוד כתב ארצי, "אני שר למעלה מ-50 שנה לכולם, וכולם תמיד היו אהובים וראויים בעיניי, מבלי להבדיל בין חשיבה פוליטית, חילונית, דתית, עדתית או מגדרית. להיות חלק מהפסקול של מדינת ישראל – זה הפרס האמיתי בו זכיתי".

ארצי הוסיף, "אני רועד בכל גופי ונפשי כי אני מלא בדאגה מהפילוג, מהקרע, מהשבר שנקלענו אליו. אנא עצרו, דברו, ותשקוט הארץ. כי פרס ישראל שאני הכי מאחל לנו ולעצמי זה את ישראל האהובה, המחבקת, הדמוקרטית שאליה שרתי כל חיי ושעליה גדלתי ב-73 שנותיי וגידלתי בה את ילדיי ונכדיי.״

בעקבות החלטת ארצי, הזמר דקלון (יוסי לוי), מחלוצי המוזיקה הים תיכונית, הוא חתן פרס ישראל לזמר עברי לשנת תשפ"ג. ועדת הפרס בראשות מרגלית צנעני ובהשתתפות אבי אוחיון וד"ר אורי רום, ציינה בנימוקיה, "בשירתו דקלון העניק נופך ייחודי לזמר העברי ובה משתקפת אישיותו הייחודית: נעים זמירות ישראל"

ח"כ אחמד טיבי הגיב והמליץ, "שלמה ארצי? דקלון?? המועמד הראוי ביותר בתקופה זו לפרס ישראל (2023) בתחום הזמר העברי הוא הצל".

15 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.