מודה ועוזב

אסף אמדורסקי מתנצל: "הנוכל מבלפור לא שווה את העלבון שהטחתי בכן"

תמונה – באזזנט
הזמר והיוצר אסף אמדורסקי מתנצל על שכינה את ראש הממשלה נתניהו 'קוקסינל' בהפגנת הדגלים השחורים בירושלים: "טעיתי ואני מתנצל מעמקי לבי בפני הטראנסיות בפרט ובפני כל קהילת הלהט״בק על גווניה היפים ומעוררי ההשראה". הפוסט המלא

אסף אמדורסקי מתנצל על שכינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו 'קוקסינל', בתיעוד שנחשף הבוקר באתר 'באזזנט' מהפגנת הדגלים השחורים אמש בבלפור: "טעיתי ואני מתנצל מעמקי לבי בפני הטראנסיות בפרט ובפני כל קהילת הלהט״בק על גווניה היפים ומעוררי ההשראה."

"מתוך התלהטות יצרים, ברגע של חוסר אחריות, בזמן ששוטרים על סוסים רומסים מפגינים ויסמניקים מפליאים במכות בקהל המפגינים הבלתי חמוש – אמרתי למצלמה של מראיין פרובוקטיבי וביביסט נלהב שכל עוד הנאשם בפלילים מכפיש שופטים במדינה ורודף מבקרים ומבצע חבלה וזילות במוסדות דמוקרטיים קדושים – ארדוף אותו בלשוני ואמשיך להצביע לו על הקרחת, על הצבע בשיער עם הפן ותוך כדי הדיבור הנלהב הזה נפלטה לי מהפה מילה שלא הבנתי עד כמה היא פוגענית: ״קוקסינל״.

(הערת מערכת: כתב 'באזזנט' לא שוחח מילה אחת עם אמדורסקי, לפני שתיעד את ההתבטאות האומללה)

עוד כותב אמדורסקי: "קוקסינל, למי שלא יודע היתה אמנית במה צרפתיה שעברה שינוי מין בסוף שנות החמישים, הופיעה על הבמות הכי גדולות והיוותה השראה לדורות של טראנסג׳נדרים שסבלו ועדיין סובלים מאפלייה מהחמורות והבלתי מוצדקות שיש בעולם, וגם בארץ.

עוד כותב אמדורסקי: "אני מתנצל על דבריי בפני חברי הקהילה אבל לא פחות מזה אני מתנצל בפני הסטרייטיות והסטרייטים על הנזק התודעתי והזינוק לאחור שאמירה כזו יש בכוחה לעשות.

"אנחנו מתקדמים לאט אבל מתקדמים אל שילובן של טראנסיות בשוק העבודה, בנירמול החברה אל קבלת האחר. ובשבילי זה לא אחר, הטראנסיות (גם אלה שמצביעות לנאשם מבלפור) הן אחיותיי וכפי שעמדתי להגנתן בגופי (כן, לצערי לפעמים בשעות לילה בתל אביב זה גם מגיע למכות) ובמילותיי – אמשיך ואגביר את תמיכתי."

"מכה על חטא, סלחו לי אחיותיי האהובות, הנוכל מבלפור לא שווה את העלבון שהטחתי בכן והסכנה בדברים כפי שאמרתי איומה וממשית ואני מודה על ההזדמנות לתקן וחזור בי. מקווה שמילות פגיעה שכאלה לא ייאמרו עוד לעולם, לא מפיו של אף סטרייט לבנבן ופריבילג שכמותי ולא משום פה אחר."

האגודה למען זכויות הלהט"ב בישראל מגנה בחריפות את הזמר אסף אמדורסקי שכינה את ראש הממשלה נתניהו 'קוקסינל' במהלך שיחה עם מפגינים בהפגנות בלפור: "אסף אמדורסקי בהתבטאות אומללה במהלך הפגנה אתמול, משתמש במילה "קוקסינל" ככינוי גנאי בכדי להעביר ביקורת על ראש הממשלה. אמדורסקי, בתור מי שמתיימר לקרוא לעצמו איש תרבות, פספסת בגדול. אין מקום להתבטאות להט"בופובית באף הקשר ובשום סיטואציה, ואין זה משנה מאיזה אדם היא הגיעה."

"הזהויות של הקהילה הלהט"בית הם לא עלבונות: לא קוקסינל, לא הומו, ולא בוצ'ה. לאורך השנים השתרשה הזהות שלנו כמשהו שיש להתבייש בו, כגנאי, ועד היום המילה "הומו" היא הקללה הכי נפוצה במסדרונות בתי הספר. יש לנו ציפייה מאנשי תרבות ובידור לעצור את היחס הזה כלפי הקהילה, ובטח ובטח כלפי הקהילה הטרנסית שעד היום מופלית וחווה השפלה ופגיעה חמורה."

"אנחנו מצפות ומצפים להתנצלות ולהבהרה של חומרת האמירה שלך. ניתן להעביר ביקורת גם מבלי לפגוע במגזרים שלמים, הימים בהם שימוש בזהות מגדרית או נטייה מינית בתור קללות ועלבונות היו לגיטימיים חלפו להם מן העולם וראוי שישארו בפח האשפה של ההיסטוריה."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!