תפוצה ובגדול

ערוץ 13/דוברות הכנסת

מכה לערוץ 13: ישלם 150,000 שקל פיצויים לשרה רגב

בעקבות פרסום התחקיר 'לא לדאוגוסט', הכתב ספי עובדיה וערוץ 13 ישלמו פיצוים בסך כולל של 150,000 לרגב: "מסע ההשחרה, ההשמצה והמתקפה השקרית והפראית מסתיימים בפסק דין נחרץ"
12:17 | 02.08.20

ערוץ 13 יפצה את מירי רגב בסכום עתק

התביעה הוגשה נגד פרסומים של חדשות 10 מאוגוסט 2015, שהתבססו בעיקר על הקלטה של שיחת ועידה שהתנהלה בין רגב לבין יועציה ואנשי לשכתה, שדנו במספר נושאים הקשורים לפרויקט "לא לדאוגוסט" – אירועי תרבות בחינם לכל המשפחה, בשיתוף עם המועצה להסדר הימורים בספורט – הטוטו. אחד הנושאים היה בנוגע לקמפיין הפרסום של הפרויקט שנעשה באמצעות משרד הפרסום "יהושע TBWA".

הסיפורים הכי מעניינים אצלכם לפני כולם

ישלח מייל לאישור עפ"י תנאי השימוש.

התחקיר של חדשות 10 חשף כיצד ניסתה לכאורה שרת התרבות לתאם עמדות עם יועציה כדי לתרץ מדוע, בניגוד להמלצות המשפטיות, העבירה מיליוני שקלים לפרסומאי בכיר. בלשון המגישה תמר איש שלום: "במרכז התחקיר יועצים שניסו לעזור לשרה לבנות סיפור כיסוי, מיליונים מכיס משלם המיסים וקלטת סודית אחת".

בתביעתה, רגב טענה לדברי לשון הרע, שלא התבסס על ראיות עובדתיות, ומתבטא בכך שהעבירה מיליונים ליהושע ללא מכרז בניגוד להמלצות המשפטיות. בנוסף, טענה השרה שהצטיירה תמונה פלילית מהפרסומים עקב ניגוד עניינים, שכן אין לה מקורב בשם רמי יהושע, והפעם הראשונה בה פגשה אותו הייתה בפגישה מקצועית במשרד התרבות והספורט. הכתב שחשף את הפרשה, ספי עובדיה, טען שאכן בין השניים לא הייתה היכרות מוקדמת, אך התחקיר העלה את השאלה מדוע נזהרו בכירי המשרד בנוגע להעברת הכספים לפרסום יהושע.

פייסבוק מירי רגב

בפוסט שפרסמה שרת התחבורה מירי רגב כתבה: "היום בבוקר ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, בהרכב של 3 שופטים, אשר קבע, פה אחד, כי ערוץ 10 (היום ערוץ 13) והכתב ספי עובדיה פרסמו לגבי דברי לשון הרע חמורים וחייב אותם לפצות אותי בסך כולל של 150,000 ₪."

עוד כתבה רגב: "היום הסתיימה תביעת לשון הרע שהגשתי לפני 5 שנים כנגד ערוץ 10 (היום ערוץ 13) והכתב ספי עובדיה בניצחון חד וברור שלי. בית המשפט המחוזי בירושלים, בהרכב של 3 שופטים, קבע פה אחד, כי יש לקבל את הערעור שהגשתי על פסק דינו של בית משפט השלום, וחייב את הערוץ ואת הכתב ספי עובדיה לשלם לי סך כולל של 150,000 ₪ וכן להשיב לי את ההוצאות ששילמתי בעקבות פסק הדין השגוי שנתן בית משפט השלום.

לפני 5 שנים פורסמו לגבי 7 כתבות במשך 3 ימים שבהם הואשמתי, על לא עוול בכפי, בהעברת מיליונים שלא כדין למשרד פרסום, שבעליו היה כביכול מקורב שלי וזאת על אף שלא היתה לי כל הכרות מוקדמת איתו. עברתי מסע של השחרה והשמצה. שתו את דמי, ייחסו לי העברה למקורב שלא הייתה ולא נבראה וכל כלי התקשורת ניהלו מתקפה פראית שאיימה לפגוע בשמי הטוב, בכבודי וביושרי הציבורי. דרכי הייתה ותשאר תמיד, ישרה ונאמנה לאינטרס הציבורי ולשליחותכם אזרחי ישראל

אני שמחה כי בית המשפט המחוזי קבע היום באופן חד, ברור ונחרץ, כי מדובר בפרסומים שכללו דברי לשון הרע חמורים, "במדרגה גבוהה" ביותר. עוד קבע בית המשפט המחוזי כי הפרסום שהיתה "מקורבות" או "הכרות מוקדמת" ביני לבין בעליו של משרד הפרסום הינו שקר וכזב ולכן הערוץ וספי עובדיה אינם יכולים להנות מהגנת האמת בפרסום. בית המשפט המחוזי אף קבע, כי לערוץ ולספי עובדיה לא עומדת הגנת "העיתונאות האחראית", בין השאר בשל "אי עריכת תחקיר עיתונאי ראוי" בסוגיה זו.

אני מאמינה שביקורת וחופש עיתונות הינם חשובים ומהווים עקרונות יסוד במשטר דמוקרטי, אולם חופש העיתונות אינו החופש להשמיץ ולפרסם שקרים ללא בסיס. לכן יצאתי לפני 5 שנים למאבק המשפטי על מנת שיקבע סטנדרט ברור בכל הנוגע למערכת היחסים בין כלי התקשורת לבין מושאי הסיקור שלהם, על מנת שתעוגן גם זכותו של נבחר ציבור לשם טוב ולסיקור הוגן. והצלחתי"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram