עוקצני בלי גבול

זו כנראה קטטת הטוויטר הגדולה ביותר שראיתם

תמונה – טוויטר
מהומה בביצת הטוויטר, עמית סגל, ברוך קרא, רביב דרוקר, חן ליברמן, מיקי רוזנטל ושמעון ריקלין - הם רק חלק מאושיות התקשורת שנטלו חלק במה שמסתמן כקטטת הטוויטר הרחבה ביותר שהתרחשה כאן, לפחות בשנים האחרונות

חילופי מהלומות ווירטואליים זה לא משהו חריג ברשת החברתית טוויטר, בטח לא בישראל, בטח לא בנישת כתבי התקשורת. אבל כזו מהומה פומבית, ארסית ועוקצנית – גם אנחנו לא זוכרים מהשנים האחרונות, לפחות.

הכל התחיל בציוץ שהעלה רביב דרוקר (רשת 13) ביום שני לטוויטר ובו קישור לכתבה על עו"ד הפרקליטה ליאת בן-ארי (ראש צוות התביעה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו).
"ברמ"י מבהירים שליאת בן-ארי יכולה להשכיר את הווילה בראש העין. לתשומת לב בן דרור ימיני, אראל סגל ושאר השרלטנים שפתאום מתעניינים מאוד בדיני תכנון ובנייה", כתב דרוקר בפוסט שלמעשה היווה את הירייה הראשונה במערכה הפותחת בקרב הציוצים הסוער.

ואז הגיע עמית סגל (חדשות 12): "‏אפשר להגן על ליאת בן ארי עד כלות הנפש, עניין של טעם והשקפה. אפשר גם להוציא במקרה הזה לחל״ת את הנוקדנות שמלווה את עיסוקך ביחס למושאי סיקור אחרים. אבל לטעון שאולמרט לא רדף וחיפש את התובע שלו, אורי קורב, זה פשוט שכתוב בוטה של ההיסטוריה הקרובה".

כאן התחילו העניינים לצאת משליטה, לא שאנחנו מתלוננים, אבל למה שנהנה לבד? רביב דרוקר השיב לסגל: "‏‎אתה מערבב בין דברים לא קשורים. אולמרט שנא ושונא את קורב ובוודאי שהיה מעוניין שנסיבות עזיבתו את הפרקליטות והבדיקה נגדו יקבלו נפח יותר גדול. אין לזה שום הקשר מעשי מהסיבה הפשוטה שזה שנים ארוכות אחרי שההליך בעניינו נגמר. מה שנתניהו ואנשיו עושים לליאת בן ארי זה מפחיד ומגעיל ונועד ‏‎באופן ברור להרתיע אותה. כשזה בא אחרי אלשייך, יצחקי ריטמן, מנדלבליט, שי ניצן והשופטת במשפט כבר בדרך, אין שום הקבלה והשוואה. זו מאפיה. חבל שאתה לא רואה את זה".

רביב דרוקר | צילום: רשת 13

סגל השיב: "‏‎אלשיך נהג בצורה מאפיוזית, שיקר כלפי פקודיו, העליל עלילת שווא על נתניהו בעניין חוקרים פרטיים אחריו. על מעשי ריטמן מיותר להרחיב את הדיבור. המגננה על אלשיך היא תסמין חולה שלפיו כל עוול שנעשה בדרך להרשעת אויב פוליטי – כשר".

דרוקר השיב בחזרה: "‏‎אלשייך מאפיונר, יצחקי וריטמן מושחתים, בן ארי עבריינית בנייה, מנדלבליט העלים ראיות, שי ניצן – אני כבר לא זוכר, אבל מושחת באיזושהי צורה, רק נתניהו הצדיק לא עשה דבר שאי פעם חייב איזו מילת ביקורת מצדך על התנהגותו או כמו שאמרת פעם – "אחד מראשי הממשלה הפחות מושחתים שהיו כאן".
"‏‎גם גידי וייץ כתב דברים די דומים. נתניהו אכן לא קיבל דרך בניו מאות אלפי דולרים, לא הפעיל פרשת עמותות במאות מיליונים ולא הורשע בקבלת שוחד עם מעטפות ובלעדיהן. לא כתבתי כלום על בן ארי, למרות שהמגננה התמוהה ונטולת העובדות שלך עליה גורמת לי לפקפק גם בה", החזיר סגל, בשלב הזה דרגת הקטטה עלתה אוטומטית בעוד שלב.
ברוך קרא | צילום: טוויטר

"ואצל אולמרט היו מעטפות, אבל הוא לא הורשע בשוחד. אפילו לא הואשם בשוחד. נתניהו זכה להיות ראש הממשלה הראשון שמואשם בכך, לא שזה יפגע בסרגל השחיתות היצירתי שגיבשת לך", עקץ דרוקר בתגובה.

סגל השיב: "‏‎לכן לא אמרת מילה על הממד החמישי, תפירת תיקים לניצבים, ועוד ועוד. המטרה מקדשת".
סגל | צילום: מתוך טוויטר

כאן רביב דרוקר החליט להוריד את הכפפות והמהלומות עברו לפסים אישיים במיוחד: "‏‎כשתעשה עשירית מהתחקירים שעשיתי על אולמרט ושרון כשכיהנו, על 'אחד מהפחות מושחתים שכיהנו', כשתגיד אלפית מהדברים שאמרתי עליהם, על ה'הו-כה-פחות-מושחת נתניהו', אז תהיה זכאי למקום ליד השולחן בדיון על צביעות ומוסר כפול בתקשורת הישראלית", זעם.

"‎תעדכן בבקשה כשמועצת האבירים תספר שיש לי מקום ליד השולחן. חלום חיי שתקבלו אותי", השיב סגל בסרקזם.

"לראות את ברוך קרא ואביעד גליקמן, צמד הדוברים הנרצעים של מערכת המשפט, שמימיהם לא הוציאו מילת ביקורת על מסוקריהם, לראות דווקא אותם מרטווטים בהתלהבות מאחורי גבו הרחב של רביב מסרים על עיתונות חסרת פניות – סאטירה מרעננת ליום קיץ. גם אם עיתונאי הימין כולם יתגייסו להלל ולשבח את נתניהו, לאתרג ולסנגר – עדיין לעולם לא יועילו לסיכויי הבחירה מחדש שלו כמו שהועיל דרוקר וחבריו לנתניהו בשנים האחרונות. אלמלא התקשורת הזו והתיעוב הציבורי כלפיה נתניהו כבר מזמן היה בפנסיה. הם תקוותו האחרונה", תקף סגל.

חשבתם שלמופע הטוב בעיר לא יצטרפו שחקנים נוספים? הפרשן המשפטי של ערוץ 13 ברוך קרא, שהוזכר אף הוא בציוציו של סגל, נכנס לקלחת: "לו הייתי כוחני כמו עמית סגל הייתי דורש ממנו עכשיו התנצלות על האמירה השקרית והדיבתית על כך ש'מיימי' לא הוצאתי מלת ביקורת על מסוקריי. זו תהיה תביעה קלה, שכן לרשותי עומדות עשרות כתבות והופעות אולפניות ביקורתיות על צמרת הפרקליטות, לרבות חשיפת ההקלטות של מנדלבליט, תחקירים על הרשעות" , צייץ בזעם קרא והוסיף: "לעצם העניין, אני מבין שאתה כועס שריטווטתי את רביב. סליחה באמת מהוד קדושתך, אבל הסיבה לכך היא שרביב צודק ואתה מחרטט. כן, רביב, אני וגם אביעד סיקרנו ותחקרנו פרשות שחיתות של כל ראשי הממשלה שחפפו את תקופתנו המקצועית. בכל הפרשות הללו הבאנו חשיפות, תחקירים וידיעות בלעדיות. עם כל הכבוד, קשה לומר את אותו הדבר עליך וחבל. כן, יצאת קטן היום בקרבות הציוצים הכושלים שלך, אבל קצת שליטה עצמית לא תזיק לך. התבלבלת לגמרי".

"רואה את הוויכוח בין עמית סגל לרביב דרוקר", הצטרף אל הקטטה וצייץ מיקי רוזנטל. "אחד מהם אני אוהב, את השני אני מחבב. שניהם חכמים, שניהם נבונים ושניהם יודעים את התורה, אבל רק אחד מהם הוא פוליטיקאי לענייני פרשנות והשני הוא פרשן לענייני פוליטיקה".
מיקי רוזנטל | צילום: ערוץ הכנסת

סגל כמובן לא שתק ועקץ בחזרה: "סירי, תדגימי לי בבקשה מה זה מאה קילו חמאה על הראש. הציוץ הזה הוא הדגמה למחלה הקשה מכולם: הגמל והדבשת. אני משוכנע שרוזנטל ודרוקר באמת סבורים שהכל תקין בעובדה שפריימריסט בפועל הגיש תוכנית תחקירים לאורך חצי שנה. והם באמת סבורים שאח"כ יוכלו לחלק ציונים על עיתונות. שכן הם במחנה הנכון וניגוד עניינים זה לימנים. ימני בהגדרה איננו עיתונאי.

"מיקי, כעיתונאי מוטה שהתגאה בהטייתו, ואז הלך למפלגת העבודה, כשבאמצע נעצרו הבחירות ואז רביב דרוקר ואתה סיכמתם שתמשיך להגיש תוכנית תחקירים (!) למרות שהיה ידוע שאתה נערך לפריימריז, אתה באמת רואה בעצמך המועמד לסווג את האנושות לפרשנים ולפוליטיקאים?". הוסיף סגל.

"מצד אחד דרוקר, ברוכי וגליקמן. מצד שני עמית סגל. לי דווקא לא קשה להכריע", צייצה כתבת תוכנית המקור בערוץ 13 חן ליברמן.
חן ליברמן | צילום: מתוך טוויטר

"היי ברוך, אתה יודע טוב מאוד לחפור ולמצוא יש מאין כשאתה רוצה, ואצלם אתה מקל לפי דעת רבים. הרי יש שם הרבה ואתה יודע ובוחר לשתוק, האם הם חשובים מהציבור?", צייץ אלירז שדה.
"אתה טוען שדרוקר משכתב באופן בוטא את ההיסטוריה? אני בהלם כמו שלא הייתי מאז שנודע לי שאני מדבר סנסקריט". צייץ שמעון ריקלין כהבעת תמיכה בסגל.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!