לוהט בטוויטר

ההתקפה של עמית סגל וההמלצה לתבוע: "לא שווה דבר מבחינה עיתונאית"

תמונה – טוויטר
שוב רותח בטוויטר. הפעם - מינוי העיתונאית שירית כהן אביטן, הכתבת הפוליטית ב'מקור ראשון' - לכתבת בגלובס, הוא הטריגר למה שהתפתח לקטטה ווירטואלית יצרית במיוחד, כל הפרטים

קטטות טוויטר הפכו לדבר שבשגרה בעת האחרונה, אך נראה כי ההתפלגות למחנות ברורים מתעצמת מיום ליום. הפעם מה שעורר את חילופי המהלומות בין העיתונאים השונים בזירת הציוצים היה מינויה של הכתבת הפוליטית שירית כהן אביטן ממקור ראשון, שם היא סיקרה את התחום הפוליטי, לכתבת בעיתון גלובס.

שירית אביטן כהן | צילום: טוויטר

שירית הינה בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת ותואר שני ביחסים בינלאומיים באוניברסיטת בר-אילן. את תחילת דרכה בעולם התקשורת החלה ברדיו גלי ישראל, בשנת 2017 החלה את דרכה בעיתון מקור ראשון. אמש היא מודיעה בציוץ בטוויטר כי היא עוברת לעיתון גלובס, שם תשמש ככתבת הפוליטית של העיתון. "שמחה לבשר שעם תחילת השנה (העברית כמובן) אני צפויה להתחיל בתפקיד חדש ככתבת פוליטית וכנסת של העיתון גלובס", כתבה אביטן.

רגע, חכו עם הקטטה, באנו קודם כל בטוב – אז הנה שורת הברכות שקיבלה אביטן על הודעה. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) בירכה את שירית: "בהצלחה! את עיתונאית מצוינת", שר התיירות אסף זמיר כתב: "מינוי מעולה, את מעולה, בהצלחה גדולה!", גם כתב המשפט של רשת 13 איחלה בהצלחה, כתב 'הארץ' חיים לווינסון הגיב לציוץ וכתב: "ברכות! אבל הייתי נשאר במקוריש (מקור ראשון). אחלה עיתון וגם בירושלים".
בירך | השר אסף זמיר, צילום: באדיבות ynet

אוקי, דביק לכם מדי? אז הנה קצת בוץ, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. זה מתחיל עם כתב דה-מרקר נתי טוקר, שמצייץ: "טל שניידר כבר לא כתבת פוליטית. גלובס הודיעו היום כי במקומה תמונה שירית אביטן כהן, עד כה הכתבת הפוליטית של מקור ראשון". את הדברים הוא כותב כשהוא משתף ציוץ ישן של ינון מגל, בו ינון כותב כי לא יזיל דמעה במידה וטל שניידר תפוטר מגלובס.

בתגובה לציוץ של טוקר הגיבה נעמה סיקולר, עורכת גלובס, ורשמה: "נתי, אתה פשוט משקר". איש התקשורת אבנר הופשטיין שאל את סיקולר במה טוקר משקר: "במה הוא משקר נעמה? בואי, תפתחי: האם יש נימוק להזזתה של שניידר מתפקיד הכתבת הפוליטית?"

טוקר שהבין שמדבריו עולה כאילו העיתונאית טל שניידר למעשה פוטרה לחלוטין מהעיתון, מיהר להגיב להופשטיין וכתב: "לדעתי נעמה התכוונה שהשתמע מהניסוח הבעייתי בציוץ שלי שטל פוטרה מכל תפקידיה בעיתון, בעוד בפועל היא תעזוב רק את התחום הפוליטי אבל תמשיך לסקר את המדיני ותתחיל לסקר גם ביטחוני. אנשים נוספים גם הבינו בטעות כך ולכן צייצתי מיד ציוץ עוקב שיבהיר את זה".
"…הניסוח הבעייתי בציוץ שלי" | טוקר, צילום: טוויטר

בשלב הזה התערב בשרשור הטוויטר הסטנדאפיסט נדב אובקסיס ועקץ את טוקר: "״השתמע מהניסוח הבעייתי בציוץ שלי״, במילים אחרות- הפייק ניוז שלי לא עבד", טוקר הגיב לאבוקסיס: "זה לא מכבד אותך, נדב", נדב השיב שוב וכתב: "זה לא מכבד אותך לצייץ משהו ואחכ להוסיף ציוץ שממנו מבינים שהציוץ הראשון פייק".
עקץ | נדב אבוקסיס, צילום: פרטי

ומה אמרה מוקד הסערה עצמה? טל שניידר צייצה זמן קצר אחרי הציוץ של נתי טוקר: "ברכות לשירית המוכשרת והחכמה על הצטרפותה לגלובס, עוד פמיניסטית תותחית לצוות חזק"

בשעות הערב מצטרף אל הקלחת הרותחת הכתב לענייני משפט של גלובס, אבישי גרינצייג. גרינצייג מצייץ בטוויטר: "אני מייחל לתקופה בה עיתונאי דתי ו/או ימני שיעבור לכלי תקשורת מרכזי לא ילווה בקונספירציות ובעקיצות מפוקפקות".
אבישי גרינצייג | צילום: טוויטר

אבישי מוסיף וכותב: "אני גאה לעבוד בעיתון שפועל כל הזמן כדי לגוון את השיח הכלכלי, המשפטי והפוליטי, בלי להשתיק את הקולות הקיימים"


גרינצייג מצרף לציוץ שורת דוגמאות לדבריו. בין היתר הוא מעתיק את הציוץ של איש התקשורת ערן צ'רפק שכתב: "בואו, לגלובס את יש את הזכות שבעולם לגייס עיתונאים ימנים, להעסיק שופרות, לפרסם חירטוטי דיפסטייט ואפילו לתת לבן הזוג של המו"לית להשפיע על קו המערכת. זכותכם פשוט לא לקרוא אותו"

כמה שעות לאחר מכן משתף את הציוץ של גרינצייג הכתב הפוליטי הבכיר של חברת חדשות 12 – עמית סגל. סגל מתייחס להשמצות נגד שירית וכותב בטוויטר: "מה שמרשים במיוחד הוא שאיש מהנ״ל לא שווה דבר מבחינה עיתונאית. אבל בתודעתם הם הסלקטורים בכניסה למוסד הנחשק של העיתונות הישראלית". סגל מוסיף וממליץ לשירית אביטן כהן לתבוע את המשמיצים: "בשבתי כתובע הכללי של הטוויטר – שירית, ממתין לך כסף קל (אבל ממש קל) על הרצפה מאבנר הופשטיין. אשמח לקשר לעורך דין"

סגל התייחס לדבריו של אבנר הופשטיין שצייץ ומחק את הדברים:

זמן קצר לאחר ההמלצה של סגל לשירית, מסיר הופשטיין את הציוץ. סגל בתגובה כותב: "לא חלפו חמש דקות והפילוסוף של המוסר מחק". הופשטיין כתב לאחר הסרת הציוץ: "הסברתי מאתיים פעם שלא התכוונתי לשירית ושאין לי דבר וחצי דבר נגדה. דיברתי על מוטיבציות מאחורי הקלעים ועל החלפה לא מנומקת. הסברתי, אבל אינני מצפה מעמית להבין. או אפילו לנסות".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.