אבא ואמא

אלדד יניב בהלם: "יכול להיות אחמד? יכול להיות איימן?"

תמונה – פייסבוק אלדד יניב
בסיוע הרשימה המשותפת, מליאת הכנסת דחתה ברוב גדול את הצעת החוק לשינוי פרטי ההורים מ"אב ואם" ל-"הורה 1 והורה 2" בטפסים ממשלתיים.

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק של חבר הכנסת יוראי להב הרצנו המציע לקבוע כי בכל טופס הניתן על ידי גוף ציבורי או על ידי גוף פרטי המציע שירות לציבור, ייעשה שימוש בכינויים "הורה 1" ו"הורה 2", במקום "אב" ו"אם".

יוזמי החוק הסבירו את ההצעה: "החלפת השימוש בכינויים "אב" ו"אם" בכינויים ניטרליים מסוג של "הורה 1" ו"הורה 2", תאפשר להפסיק את ההדרה של משפחות יחידניות ומשפחות חד-מיניות מהשיח הציבורי, החברתי והחינוכי. בכוחו של שינוי זה להפסיק את הפגיעה בהורים ובילדים שעומדים כיום נבוכים אל מול תיבות הסימון בטפסים שאינם מתאימים למבנה המשפחתי שלהם, ולקדם את הציבור הישראלי אל עבר שוויון חברתי".

פעיל בכיר בקהילת הלהט"ב גל אוחובסקי צייץ באכזבה נגד חברי הרשימה המשותפת שהצביעו נגד הצעת החוק: "באמת תודה לאיימן עודה ואחמד טיבי וכל החברים מהמשותפת שהיה דחוף להם להכנס למליאה ולהרים יד נגד טפסים עם הורה 1 ו2. אוהבים אתכם", צייץ אוחובסקי והסעיר את הרשת בתגובות על שחשב כי יתמכו בהצעתו למען קהילת הלהט"ב.

אלדד יניב הצטרף למאוכזבים וצייץ: "יכול להיות אחמד??? יכול להיות איימן???". העיתונאי ינון מגל הגיב: "התדהמה בשמאל מהצבעת הערבים נגד הטרלול של "הורה 1 הורה 2", מזכירה את התדהמה מכך שהפלשתינים השתמשו בנשק שנתנו להם נגדנו. ואלה ניהלו לנו את החיים"

אופיר דיין מתחה ביקורת על אוחובסקי: "הדבר הכי גרוע בציוץ הזה הוא שאוחובסקי מוכן בטח לסלוח להם על ההומופוביה, רק שלא יכנסו למליאה ויצביעו."

ח"כ להב הרצנו מיוזמי החוק תקף את גנץ ואמר: " בני גנץ, הסתכלת לי בלבן של העיניים והבטחת להביא שוויון. הסתכלת לבוחרים של כחול לבן בלבן של העיניים והבטחת להביא שוויון. אני ראש הממשלה החליפי, הבטחת. בני גנץ, איפה אתה? אבי ניסנקורן, אתה שר המשפטים של מדינת ישראל. התיקון הזה יושב בתחומי משרדך. איפה אתה? אסף זמיר, אתה הובלת את התיקון של הטפסים בת"א, בוא ונעשה את המהלך החשוב גם ברמה הארצית

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב בשם הממשלה: "אני כשליח ציבור וכשר משפטים במהות תומך באופן חד משמעי בזכותו של כל אדם לחרות ולשוויון, בזכותו של כל אזרח בישראל להיות הורה ובחובתם של הרשויות להכיר בכך. במסגרת תפקידי כשר המשפטים אני פועל בנושא הזה רבות וכפי שכבר הבהרתי כאן במליאה אני נחוש לקדם את עקרון השוויון בחקיקה בכל תחומי החיים לכל אזרח ישראלי ודאי של חברי קהילת הלהט"בים ואני אעשה כל מאמץ לקדם מהלך כזה בהסכמה רחבה. אני חושב שהקואליציה צריכה להצביע תוך הסכמה רחבה ולאחר שהדברים אושרו בוועדת שרים לחקיקה, דבר שלא נעשה במקרה הזה. במצב זה, ללא הסכמה רחבה בקואליציה, אני לא אוכל לתמוך היום בהצעה הזאת."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.