בטענה לגזענות

רונן צור תובע עיתונאית: "אשכנזים שמנפחים בלון של צוללות"

תמונה – פייסבוק גלית דיסטל אטבריאן

יועץ התקשורת לשעבר של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, רונן צור הגיש תביעה דיבה בסך 280 אלף שקל, נגד העיתונאית גלית דיסטל-אטבריאן מרדיו 'גלי ישראל' בעקבות ראיון בו האשימה אותו לכאורה בגזענות: "הגשתי הבוקר תביעת דיבה כנגד גלית דיסטל בעקבות הראיון הגזעני אותו קטעתי ברדיו גלי ישראל. גזענות היא דבר בזוי. גזענים צריכים לתת את הדין".

בכתב התביעה צוטט חלקים מהראיון הסוער בו תקפה דיסטל את צור, "הנתבע הוזמן להתראיין בתכניתה של הנתבעת וקטע את הראיון כיוון שהנתבעת שאלה את התובעה שאלה גזענית, המכלילה את התובע בתוך קבוצה של 'אשכנזים שמנפחים צוללות'. התובע לא הסכים לשתף פעולה או להיות חלק מראיון בו נאמרות אמירות גזעניות והודיע כי בזאת הסתיים הראיון הגזעני וניתק את השיחה".

"לאחר שהתובע קטע את הראיון וניתק את שיחת הטלפון אמרה הנתבעת 'הבן אדם הוא גוש אגרסיה עצורה'. כמה דקות מאוחר יותר באותו השידור אמרה הנתבעת (גלית), מה שרונן צור טוען זה שאתה, אני וכל המרוקאים עם המופלטות, לא רואים, לא מנתחים, לא מנמקים, אנחנו מן פגאניים". התובע מעולם לא אמר זאת נטען בתביעה שהגיש צור ופורסם באתר אייס.

"אני אומרת לך שרונן צור הוא הגרבוז גרסה 8 של 2020, כבר לא נעים להגיד מנשקי המזוזות אז אומרים פולחן אישיות רגשי נחיתות והתקרבנות, כשהפער בין זה לבין מנשקי מזוזות הוא כפסע",.לכנות את התובע בשם'הגרבוז גרסה 8 של 2020' הוא כינוי משפיל ומעליב, שאין לו כל יסוד והצדקה. הכינוי הנ"ל מייחס לתובע תכונות גזעניות, עדתיות שאינן חלק מאישיותו או התנהגותו.

https://twitter.com/EyHDBr3tvEP2ecn/status/1338396107534180354?s=20

מיד לאחר התקרית בשידור פרסמה גלית פוסט בפייסבוק בו הגיבה לאיומים של צור לתבוע אותה: "רונן צור משמש באופן די קבוע כחבר בפאנל הפוליטי של "פגוש את העיתונות," מי שמכיר את האג'נדה של הערוץ מבין שיש כאן התאמה של כפפה ליד. במוצ"ש האחרון הוא כאמור אבחן קלינית ובשידור חי את ארז תדמור. מסתבר שתומכי נתניהו אינם זכאים לחשיבה עצמאית, אולי כי הם פגאנים שמבצעים טקסי פולחן והם זקוקים לטיפול בגלל רגשי הנחיתות.

כותבת הטור היא פסיכואנלטיקאית שהחליטה לבחון את "המזרחים שמצביעים לביבי" בתנאי מעבדה קליניים, כנראה שזה המימוש "לטיפול" שרונן צור הציע בשידור חי לתומך הליכוד. כך או כך, למחרת ביקשנו מרונן צור לעלות לתכנית הרדיו שלי בגלי ישראל והוא הסכים.

הנה עוד פרט חשוב על רונן צור – הוא שימש כיועץ האסטרטגי של גנץ בבחירות האחרונות. הקמפיין העיקרי שהוא הוביל – ביבי מכר את בטחון המדינה בתיק הצוללות. הצרה היא שמפקד חיל הים ניקה את ההאשמות האלה נגד נתניהו באופן מוחלט רק יממה לפני. הצבנו את העובדות הללו בפני רונן צור, לתחושתי הוא לא אהב את זה והמשיך לרמוז באופן מעורפל שנתניהו איננו נקי בפרשה.

ארנון איתיאל שישב לצידי שאל אותו שאלה מעולה: "מי עוד חושב כך חוץ ממך?"

ואני הוספתי: "חוץ ממך ומכמה אשכנזים שמנפחים בלון של צוללות."

זאת יש לדעת: מותר לנתח את ההפרעות הקליניות של בבוני המעבדה המזרחים בבואם להצביע לנתניהו אבל אסור לומר את השם המפורש "אשכנזים." כי זאת גזענות. הנשק העדתי שמור רק לשמאל החילוני האשכנזי. כשמשתמשים בנשק הזה נגדם כמו תמונת מראה: כל הגהינום מתפרץ.

רונן צור, האדם שמוכר מניפולציות אסטרטגיות לפרנסתו, ניתק מיד את השיחה, רץ לטוויטר, הודיע שיש לפטר אותי מתפקידי, שהוא יגיש נגדי תביעה כי אני גזענית ושהוא יקנח בקובלנה פלילית.

עכשיו, אני אין לי מושג מהי קובלנה פלילית אבל אני כן יודעת דבר אחד: חטפתי ספין ממומחה לדבר. לצד זאת, ואם יורשה לי: מדובר בספין מביך, רדוד ושקוף לאין קץ. ועל כך יעידו שלל התגובות המגחכות שרונן צור חוטף בטוויטר ביממה האחרונה.

במידה והוא אכן יממש את איומיו – אגיש תביעה נגדית במהירות האור. כי מי שבאמת הוציא כאן דיבה זה הוא כלפי ולא להיפך. האדם שאחראי על כלכך הרבה אמירות גזעניות מאשים אותי בגזענות. אין דברים כאלה. האירוניה קפצה לתוך צוללת וטבעה בתהומות הים.

רובכם לא מכירים את האיש שבתמונה.שמו הוא רונן צור ואמש הוא הצהיר כי הוא עומד להגיש נגדי היום תביעת דיבה וקובלנה…

Posted by Galit Distal Atbaryan on Sunday, December 13, 2020

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!