הצביעו בסקר

נציבת מס הכנסה לשעבר תומכת בביטול המס על החד פעמי והמשקאות

תמונה – טלי ירון אלדר

טלי ירון אלדר, נציבת מס הכנסה לשעבר וכיום שותפה במשרד עורכי דין, מפרסמת טור דעה בגלובס בו היא מבקרת את המיסוי על הכלים חד פעמים והמשקאות, שנכנסו לתוקף בממשלה היוצאת ע"י שר האוצר ליברמן, וזאת על פי טענות במטרה להכביד ולפגוע בציבור החרדי.

בתחילת השנה חל זינוק במחירם של הכלים החד פעמיים והמשקאות, אחרי הטלת מס שהוטל באופן גורף על הכלים החד פעמיים ועל המשקאות הממותקים על פי כמות הסוכר שהם מכילים. אולם המס לא רק הקפיץ את מחיר המשקאות הממותקים אלא את כלל שוק המשקאות, בהם גם דיאט ומשקאות ללא סוכר כלל.

[ays_poll id=9]

המסים שהכבידו על הציבור החרדי שנחשב לצרכן דומיננטי של משקאות וכלים חד פעמיים, הפך למחלוקת פוליטית והוביל לביקורת רבה, גם על שר האוצר ליברמן שלכאורה השתמש במיסוי בכדי להחליש את הציבור החרדי.

על פי דברים של בנק ישראל שפורסמו לאחרונה, המסים שנועדו לשנות דפוסי התנהגות של הציבור, לא הובילו לירידה המצופה בצריכה ובנק ישראל אף הודה כי נפלו טעויות במחקר הראשוני שביצע לפי הייתה "ירידה דרמטית בצריכה".

גם שרי האוצר המיועדים ברוטציה, בצלאל סמוטריץ' ואריה דרעי התבטאו בימים האחרונים נגד הטלת המסים והביעו נכונות לבטלם. בראיון שהעניק לאחרונה ל-103fm אמר סמוטריץ' כי "המס על החד פעמי והשתייה הממותקת יבוטל חד משמעית, מה השאלה בכלל".

בטורה כותבת ירון אלדר כי "הכוונת התנהגות באמצעות הטלת מסים לא מוכיחה את עצמה באופן כללי, ונראה שהנתונים מראים שהטלת המס לא הביאה להקטנה בצריכה." על פי הערכתה בממשלה הנכנסת תבטל את המיסוי ו"הנזק לא יהיה גדול".

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.