מחקר קורונה

משרד הבריאות מודיע: אין קשר בין החיסון לפוריות

תמונה – wikipedia

מאז שהתחילו חיסוני הקורונה, נשים רבות מרחבי העולם התלוננו על השפעתו על המחזור החודשי. עדויות רבות ברשתות החברתיות של נשים דיווחו כי זמן קצר לאחר החיסון הן הבחינו בהפרעות במחזור החודשי, איחור של המחזור ותופעות אחרות כמו כאבים יוצאי דופן ודימום מוגבר.

רק בשבוע שעבר פרסמו אורלי וילנאי וגיא מרוז פוסט בעמוד הפייסבוק שלהם בו הם קראו לנשים נוספות לצאת ולדבר על הקשר האפשרי בין החיסון לבין בעיות פוריות.

הבוקר מפרסם משרד הבריאות תוצאות של מחקר מיוחד הערך על ידם שבדק את הקשר בין פוריות, הפרעות במחזור וחיסון הקורונה.ועל פיו "לא ניתן להסיק קשר ישיר לחיסון".

"השינויים במחזור היו כמעט תמיד קצרי טווח, לרוב מחזור אחד בלבד ושיעורם לא היה שונה מהשיעור אחרי חיסונים אחרים או מהשיעור באוכלוסייה הכללית"

מחקר פוריות משרד הבריאות

בסיכום המחקר שנערך על ידי פרופסור טליה אלדר-גבע מהמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים נכתב עוד "גם אם ישנם שינויים בווסת אחרי החיסונים, לא ניתן להסיק אם קיים קשר ישיר לחיסון עצמו או לגורמים אחרים".

לגבי פוריות האישה והגבר נכתב: "בהתבסס על כל המחקרים שפורסמו עד כה, נמצא שאין פגיעה במערכת הרבייה או בהצלחת טיפולי פוריות בעקבות החיסון, אין שום פרסום מדעי שמצא נתונים סותרים".

לסיום נכתב: "מודגש כי איסוף זה מבוסס על פרסומים, שבסיסם כידוע חלקי, ואינו מהווה תחליף להנחיות ולהוראות הממלכתיות המתפרסמות מעת לעת."

 

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.