מחקר חדש

כך תהפכו לטיפוסים של בוקר ב-10 צעדים פשוטים

תמונה – PixaBay
תמיד רציתם להיות מהטיפוסים שקמים מוקדם כל בוקר רעננים וקופצים מהמיטה היישר ליום חדש מלאי אנרגיות? על פי מחקר חדש מאנגליה בתוך 3 שבועות תוכלו לאפס את עצמכם בחזרה.

מחקר חדש ומשולב של 3 אוניברסיטאות באנגליה מצא כי בעזרת מספר צעדים פשוטים תוכלו גם אתם תוך 3 שבועות לסדר את השעון הביולוגי לקימה מוקדמת עם שמירה על אנרגיות גבוהות לאורך כל היום ושיפור מצב הרוח. במסגרת הניסוי נתנו צוות החוקרים הוראות ל-22 משתתפים בריאים שמתארים את עצמם כ"חיות לילה" אשר לא הולכים לישון לפני 2:30 בלילה בכל יום ומתעוררים אחרי עשר בבוקר.

הם התבקשו לעקוב אחר ההוראות הבאות למשך שלושה שבועות:

1. ללכת לישון ולהתעורר בין שעתיים לשלוש שעות מוקדם מהרגיל

2. לאכול ארוחת בוקר מיד לאחר שהתעוררו.

3. לספוג כמה שיותר שמש במהלך הבוקר.

4. להתעמל בשעות הבוקר בלבד.

5. לאכול צהריים בכל יום בשעה קבועה.

6. לא לצרוך קפה לאחר השעה שלוש בצהריים.

7. לא לנמנם לאחר השעה ארבע בצהריים.

8. לא לאכול לאחר שבע בערב.

9. להגביל את החשיפה לאור בשעות הערב.

10. ללכת לישון ולקום בשעות קבועות בכל יום.

תוצאות הניסוי הראו שהקבוצה אכן החלה לישון שעתיים מוקדם יותר, הם ישנו אותה כמות זמן כבעבר ונראו שיפורים ניכרים בבריאות. הנבחנים גם הצהירו כי ההתעוררות עצמה הפכה קלה יותר ותחושת הרעננות גברה, כמו כן נרשמה עליה ביכולות הקוגניטיביות של הנבחנים בשעות הבוקר והם דיווחו כי הם מרגישים פחות לחוצים, מדוכאים ועייפים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.