מריחואנה ופוריות

מעשנים קנאביס ומתכננים היריון? זה מה שמחקרים אומרים בנושא

תמונה – Esteban Lopez
ההסתדרות הרפואית בקנדה מפרסמת הודעה רשמית לציבור, לפיה עישון מריחואנה פוגע בפוריות אצל גברים וגורם לירידה משמעותית של עשרות אחוזים בספירת הזרע. מחקרים אחרים דווקא סותרים את ההודעה.

במסגרת המחקר לקחו חלק 1215 גברים דנים (דנמרק) בגילאים 18-28 שעברו בדיקות רפואיות לבדיקת כשירותם לשירות צבאי. תוצאות המחקר חושפות כי צריכת קנאביס קבועה יכול לפגוע בצורה ניכרת בספירת הזרע ולהוביל לבעיות פוריות בקרב גברים.

על פי המחקר עולה כי צריכת מריחואנה יותר מפעם בשבוע ובתקופה של שלושה חודשים שקדמו לבדיקות שנעשו, מובילה לירידה של 29% בספירת הזרע בקרב גברים וצריכה קבועה מובילה לירידה משמעותית של 55% בספירת הזרע.

ספירת זרע היא בדיקה רפואית המיועדת למדוד את הפריון הגברי. במסגרת הבדיקה נספרים תאי זרע ביחידות נפח של נוזל זרע, כאשר ספירת זרע שנעה בין 20 מיליון ל-150 מיליון תאים למיליליטר נחשבת תקינה.

מחקר נוסף שבדק את השפעות צריכה הקנאביס על פוריות בקרב 201 נשים, גילה כי שימוש קבוע במריחואנה מעכב ביוץ אצל נשים בתקופה שנעה בין יומיים לארבעה.

יש לציין כי החוקרים מצאו הקבלה בין צריכת קנאביס באופן קבוע לצריכת אלכוהול, טבק וקפה, כך שהנבדקים שהדגימו ירידה משמעותית בספירת הזרע, היו גם צרכני קפה/אלכוהול/טבק. מנגד, מחקר אמריקאי חדש שבוצע ע"י חוקרים מאוניברסיטת הרווארד גילה דווקא ההפך. על פי המחקר נמצא כי ספירת הזרע של גברים שעישנו קנאביס גבוהה יותר. יש לציין כי מדובר במחקר מקיף פחות מזה שנעשה בדנמרק ובקרב גברים מבוגרים יותר, כשהגיל הממוצע עומד על 36. גם בהסתדרות הרפואית הקנדית פרסמו סייגים לפיהם דרושים מחקרים נרחבים יותר בכדי להגיע לממצאים עובדתיים.

קנאביס, צילום: GRAS GRÜN

אם בכל זאת אתם לא מתרשמים מהמחקר ומעדיפים להמשיך ולצרוך מריחואנה גם בשלושת החודשים שמקדימים לניסיון הכניסה להיריון, מומלץ להקפיד על מספר טיפים פשוטים שיאפשרו לכם לחזק את הפוריות באמצעות תזונה טבעית ובריאה יותר.

1. אכלו מאכלים שעשירים באנטיאוקסידנטים, בראשם ירקות ופירות כמו שזיפים, צימוקים, תות שדה, תפוזים, ענבים, תרד, ברוקולי, סלק, פלפל אדום, בצל וחציל.

2. ארוחת בוקר גדולה ועשירה יותר – מחקרים מצביעים על חשיבותה של ארוחת בוקר עשירה ומגוונת לפוריות בקרב גברים ונשים.

3. המנעו ממוצרים שמכילים שומן טראנס – בעיקר מאפים תעשייתיים שעשויים מבצק עלים שנמרח במרגרינה, כמו פיצות תעשייתיות, עוגיות, ג'חנון ומלאווח.

4. הפחיתו בצריכת הקפאין. בין אם בקפה, במשקאות אנרגיה או במתוקים – לצריכה של קפאין יכולה להיות השפעות שליליות על פוריות בקרב נשים. על פי מחקרים, נשים שצורכות באופן יומי מעל 500 מ"ג קפאין, יכולות לחוות עיכוב משמעותי בכניסה להיריון.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.