הסוף לגירודים

כל השיטות: איך להעלים כינים מהראש

תמונה – pixabay, אילוסטרציה

עם החזרה ללימודים בחודש ספטמבר, חוזרות לצערנו גם הכינים. הילדים חוזרים מבית הספר עם ראש מגרד וכינים שחשבנו שכבר לא נפגוש.

 

הסיבה לכך שכל כך קשה להיפטר מהן, נעוצה בעובדה שזוהתה תחת מיקרוסופ אלקטרוני, בו רואים כי הכינה נאחזת ברגליה בשיער ולכן קשה לחלצה משם. כינים ניזונות מכמויות זעירות של דם (הרבה פחות ממה שייתוש צורך), ומשתמשות ברגליהן המעוגלות כדי להיצמד לשיער.

עכשיו אחרי שהתחלנו להתגרד, בואו נראה איך בכל זאת ניפטר מהכינים:

 

תכשירים: יש להשתמש בתכשירים מאושרים על ידי משרד הבריאות, שמצוין עליהם בפירוש שהם הורגים כינים. חשוב מאוד להשתמש בכל תכשיר בהתאם להוראות השימוש המדויקות עבורו ולא לסטות מהן.

 

שילוב מסרק כינים: לא משנה באיזה תכשיר משתמשים, חשוב לשלב במקביל לתכשיר – סירוק של השיער במסרק כינים, כי הוא עוזר מאוד להיפטר מכינים קיימות, להיפטר מביצים שיהפכו במהרה לכינים, ולמנוע הטלה של ביצים נוספות. השימוש האידיאלי במסרק הכינים הוא על שיער רטוב, אז קל הרבה יותר להוציא את הכינים והביצים (הן מחליקות בקלות רבה יותר וגם מנומנמות בגלל הרטיבות). שימוש במרכך מאוד עוזר גם לסירוק וגם מרפה את אחיזת הכינה את השערה.

 

משך הטיפול: מעבר לשימוש בתכשירים במידת הצורך, יש לסרק את הראש של הילד/ה כל יום או יומיים, במשך 14 ימים. הסיבה היא שביצים בוקעות בפרק זמן של עד 9 ימים. כך אנחנו מונעים את כל הסבב האפשרי של בקיעת ביצים ואפשרות שפספסנו הטלת ביצים כלשהי. גם אם הושבתם את הילד שעות רצופות וסירקתם אותו עד חורמה, אבל לא חזרתם על הפעולה כל יום או יומיים במשך 14 יום, לא עשיתם את הטיפול עד הסוף ואולי אף גרמתם לילד סבל מיותר. לכן אנחנו ממליצים להשקיע פרק זמן סביר בכל יום או יומיים כדי למנוע סבל מיותר לילד, ומנגד לא לוותר על לעשות זאת במשך 14 ימים רצופים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.