בריאות

מיקרוגל, כיריים אינדוקציה ועוד מכשירי חשמל מסוכנים שעדיף לוותר עליהם

תמונה – LuisaK // Pixabay
מכשירי חשמל טרנדים שנכנסו לחיינו הפכו בשנים האחרונות את המטבח הביתי לחממה של קרינה אלקטרומגנטית שבחשיפת יתר יכולה לתרום למחלות ממאירות כמו סרטן. אלו הם מכשירי החשמל הכי מסוכנים במטבח שעדיף שאולי תוותרו עליהם.

המטבח הוא אחד מחדרי הבית העמוסים ביותר במספר מכשירי החשמל שלצד הנוחות והטרנדיות שנמכרו לנו ע"י המפרסמים, מביאים עימם גם קרינה אלקטרומגנטית שיכולה להיות מסוכנת בחשיפת יתר ולהוביל למחלות ממאירות כמו סרטן.

במסגרת בדיקה שערכה לאחרונה חברת החדשות בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, נבדקו רמות הקרינה של מכשירי חשמל במטבח בהם בלנדר, מיקסר, מכונת קפה, טוסטר, מיקרוגל, כיריים אינדוקציה, מקרר, בר מים ונוספים.

ממצאי הבדיקה של המשרד להגנת הסביבה מעלים כי רבים מאיתנו אינם מודעים לרמות הקרינה הגבוהות שפולטים אותם מכשירים או בקיאים בהגבלת זמן שהייה מומלץ ומרחקי הבטיחות שיש לשמור מאותם מכשירים בעת השימוש.

מיקרוגל – פולט רמה מסוכנת של קרינה שיש להגביל את זמן החשיפה לה לשניות בודדות ולשמור על מרחק משמעותי של לפחות 50 ס"מ גם לא בעת השימוש, מה שלמעשה מייתר את המיקרוגל במרבית המטבחים.

כיריים אינדוקציה – יש להגביל את זמן החשיפה בעת השימוש לסדר גודל של חצי שעה ביממה. מה שהופך למעשה את השימוש התדיר בהן לסיכון, במיוחד עבור קהל הבשלנים. על פי מרכז הידע הלאומי 'תנודע', סביב קצת הטבעת החיצונית של כיריים אינדוקציה נוצר שדה מגנטי חזק, לכן מומלץ לשמור על מרחק של לפחות 30 ס"מ מן הכיריים.

מכונת קפה – למרות גודלו ומימדיו הקטנים, מקציף החלב של מכונת הקפה פולט רמת קרינה גבוהה ויש לשמור על מרחק לאחר הפעלתו.

מטבח בלי מכשירי חשמל - אפשרי. צילום: Le Creuset
מטבח בלי מכשירי חשמל – אפשרי. צילום: Le Creuset

מקררים ישנים – על פי מרכז הידע הלאומי 'תנודע', מקררים ישנים יכולים לפלוט קרינה שיכולה להיות מסוכנת בחשיפת יתר. המרכז ממליץ על שמירת מרחק שנע בין 50-100 ס"מ מהמקרר. יש להימנע מלהעמיד מקרר כשבקיר מאחוריו ישנה מיטה או איזור ישיבה.

צפו: הסכנה שבקרינה בלתי מייננת
"כמעט בכל רגע אנחנו חשופים לקרינה בלתי מייננת, שבמקרה החמור יכולה לגרום למחלות קשות. אז למה בישראל עדיין לא מחמירים את התקן כפי שעשו במקומות אחרים בעולם?" כתבתה של מיכל רבינוביץ' מתוך חדשות השבת של תאגיד כאן.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "מיקרוגל, כיריים אינדוקציה ועוד מכשירי חשמל מסוכנים שעדיף לוותר עליהם"
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!