זמן שינוי

הגיע הזמן להתעורר | נעה שי אחרי רצח הרב אוחיון ז"ל

תמונה – פרטי
האם גם בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון יזכה להגנה מפני הריסה על ידי בג"צ? נעה סער במסלול תזכורת עגום וכואב

השבוע פורסם בישראל היום "הישג" כי "לראשונה מזה 56 שנים אף אזרח ישראלי לא נרצח בפיגוע במהלך שנה שלמה״. ואשר יגורנו בא לנו ויום למחרת נשבר ההישג המפוקפק. ביום רביעי מחבל משכם בעל אישור עבודה בישראל רצח בדם קר את הרב שי אוחיון זצ"ל, אב לארבעה מפתח תקווה.

הרב אוחיון ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

הרב אוחיון זצ"ל נדקר בידי המחבל בעת שחזר מבית הכנסת ופונה במצב אנוש לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותו. יהודי נרצח כי היה יהודי על מדינה יהודית והמדינה שותקת. הגיע הזמן להתעורר! הגיע הזמן להתעורר ולהבין שהממשלה היא רק התפאורה של השחקנים המרכזיים במדינה (או אולי נכון יותר לומר "המשחקים" כבתוך שלהם) – שופטי בג"צ.

הגיע הזמן להתעורר ולהבין שגם כאשר הממשלה ומערכת הביטחון מוציאם צווי הריסה לבתי מחבלים, באים שופטי בג"צ ומבטלים אותם. דוגמא בולטת במיוחד לפגיעה בוטה בהחלטות הממשלה ומערכת הביטחון ניתן לראות מהחודש האחרון. מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, חתם בתחילת חודש יולי (5.7) על צו החרמה והריסה לדירת המחבל נד׳מי אבו-בכר, שביצע את הפיגוע בו נרצח לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל ז״ל. בתגובה לכך בג"צ קיבל את עתירת משפחת המחבל, שהרג את הלוחם עמית בן יגאל, וביטל את צו ההריסה שהוצא לביתו.

ולצערנו אין זו הפעם הראשונה, בשנת 2015 שופטי בג"צ ביטלו את צו ההריסה והחרמת בית משפחתו של המחבל נור א-דין אבו חאשיה, שרצח את החייל אלמוג שילוני בסמוך לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב, בנובמבר 2014. עוד על כך, בנובמבר 2015 הדר בוכריס ז”ל נרצחה בפיגוע דקירה אכזרי בצומת גוש עציון.
אלמוג שילוני ז"ל | צילום: פרטי

בית המחבל לא נהרס בנימוק כי סבל מבעיות נפשיות. ארי בוכריס, אביה של הדר בוכריס ז”ל, אמר לאתר 'מידה' כי: "מחבל ארור רצח את בתי הדר בדם קר. באותו זמן מערכות הביטחון והמשפט בוחרות לעשות עשרות חישובים על מנת שלא להרוס את בית המחבל שרצח את בתי. הם החליטו שהוא ‘משוגע’ או ‘חולה נפש’, אבל הוא בחר בכוונה לרצוח את הדר, אך ורק מתוך שנאת יהודים. הם שוכחים שבזמן שבית המחבל עומד על תלו הבית שלי, ללא הדר, כבר נהרס".

הרצל חג’אג’, אביה של סגן שיר חג’אג’ ז”ל שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב לפני כשלוש שנים, אמר לאתר מידה “בית המשפט העליון מכרסם בהתמדה בכל אמצעי הרתעה שיש לישראל מול הטרור". כל הדוגמאות שהצגתי לעיל הם קומץ מהקיים אולם לצערי אני צופה כי כבר מסתמנת נורמה מסוכנת מאוד המחלישה את יכולת ההרתעה שלנו.

ולראיה, כבר אתמול פורסם באתרי החדשות כי הרוצח הוא אב לשישה ילדים, ללא עבר ביטחוני ובעל רקע של בעיות נפשיות מטופלות, כל זאת כמו להכין את הקרקע כי אין להרוס את בית המחבל הנתעב – הבית של הרב אוחיון נהרס.
שיר חג'אג' ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

יש להחזיר את יכולת ההרתעה שלנו אל מול מרצחים נתעבים ללא שום "הקלות", לא יתכן שאנחנו, הציבור, נבחר בקלפי, תקום ממשלה ותחוקק חוקים שמערכת הביטחון מחזקת את החשיבות בהם האמורים להבטיח הרתעה והמוסד הקרוי בג"צ, האמון על הצדק, מטה את הכף כך שדמנו הפקר, הגיע הזמן להתעורר!

חשוב להדגיש כי לדעתי, הביטחון האישי שלנו אינו תלוי אג'נדה פוליטית 'ימין' או 'שמאל' והצורך להתעורר למען ביטחוננו ויכולת ההרתעה שלנו חייב לחצות מפלגות ומגזרים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.