עמד בניסיון

צפו: מצא יותר מחצי מיליון שקלים במשלוח נרות נשמה

תמונה – צילום מסך
קיבל במפתיע ארגז ובו מאות אלפי שקלים, איתר את בעלי הכסף - והחזיר עד השקל האחרון. הסיפור המדהים מסעיר את מאה שערים בירושלים.

זה נשמע כמו סיפור מהאגדות עם סיומת מאגדה שכנראה אף היא טרם נכתבה. נסו לשאול את עצמכם עד כמה הייתם עומדים בניסיון להשיב סכום עתק של שש מאות אלף שקלים במוזמן שקיבלתם – לבעלי הכסף. אל תענו לנו, זה בסדר. לא בטוח שגם אנחנו היינו עומדים בפיתוי.

זה בדיוק מה שקרה בשכונת מאה שערים שבירושלים. אברהם רוטמן, בן לחסידות סאטמר, שבבעלותו רשת מרכולים בערים ירושלים ובית שמש בשם 'כאן זול רוטמאנ'ס', הזמין ארגזים של נרות נשמה, ככל הנראה בשל הביקוש למוצר בימים אלו של החגים. אך מה שציפה לו באחד הארגזים השאיר את אברהם פעור פה: מאות שטרות בסכום כולל של 600 אלף שקלים במזומן שכנו להם בדממה באחד מן הארגזים.

בתיעוד נראה בעל העסק מספר בהתרגשות: רבותי, תשמעו סיפור שקורה כאן". הוא אומר ביידיש וממשיך: "העובד שלי, יהודי צדיק, חסיד סאטמר, הזמין לפני יום כיפור 20 קופסאות של נרות נשמה. הוא פותח את אחת מהקופסאות וזה מה שנגלה לעיניו. מעל חצי מיליון ש"ח".

"הוא שאל רב שפסק שהוא יכול לקחת אותם כיוון שהבעלים כבר התייאש לכאורה. אבל האברך החליט שהוא מחזיר. הוא איתר את הבעל האבידה שצפוי להיכנס לכאן בעוד מספר דקות. מי כעמך לישראל'". טרם ברור כיצד הגיע הכסף אל הארגזים, מה הייתה מטרת המשלוח בצורה התמוהה הזו, אך ללא ספק בעלי הכסף התרגשו מאד. הוא נפגש עם בעל רשת המרכולים ואתם כבר יכולים לתאר לבד את עוצמת השמחה שחש כשקיבל לידיו את הסכום המטורף שכבר חשב שהלך לאיבוד. פייר? התרגשנו.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.