נאום פוליטי

גנץ בכיכר רבין: "ישראל לא תיכנע לשנאה"

תמונה – כחול לבן
יו"ר כחול לבן בני גנץ, תוקף ברמז בנאומו בעצרת השנתית לרצח רבין ז"ל בכיכר רבין את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והתקבל בקריאות הו הא מי זה בא ראש הממשלה הבא: "רבין נרצח בגלל הפלגנות, ההסתה והשנאה, לצערנו ההסתה מרימה שוב את ראשה, השנאה הפכה לנשק מכוער בידי פוליטיקאים, ילדי ישראל לא יגדלו יותר במדינה שחלק ממנהיגיה מקדשים את השנאה" - צפו

צפו בדבריו המלאים של יו''ר כחול לבן, רא''ל (במיל') בני גנץ, מהאירוע לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז''ל במלאת 24 שנה להירצחו.

Posted by ‎בני גנץ – Benny Gantz‎ on Saturday, November 2, 2019

יו"ר כחול לבן בני גנץ בנאומו בעצרת רבין: "ערב טוב. הרשו לי לומר לכם כפי שאמר יצחק ז"ל. שגם אני קצת מתרגש. מדינת ישראל לעולם לא תיכנע לשנאה. אזרחי ישראל לעולם לא ישפילו את מבטם מול סוכני השנאה. ילדי ישראל לא יגדלו יותר למדינה שחלק ממנהיגיה מקדשים את השנאה. אני לא אתן לשנאה לנצח. אתם לא תתנו לשנאה לנצח. ישראל תנצח את השונאים. ישראל תנצח את השנאה.

חברים, לפני 24 שנים, בשיאו המזוויע של מסע הסתה חסר גבולות של גורמים קיצוניים, ירד יצחק רבין במורד המדרגות שמאחוריי, ורוצח מתועב- יגאל עמיר, ירה בגבו 3 כדורי הולופוינט שנועדו למטרה אחת: להרוג את ראש הממשלה. יצחק רבין נרצח בגלל הפלגנות. יצחק רבין נרצח בגלל ההסתה. יצחק רבין נרצח בגלל השנאה.

24 שנים אחרי: יצחק רבין כבר לא איתנו אבל לצערנו ולבושתנו, ההסתה מרימה שוב את ראשה המכוער. הפלגנות הופכת אותנו לזרים אחד לשני. והשנאה הפכה שוב לנשק מסוכן בידי פוליטיקאים חסרי גבולות. השנים האחרונות הוכיחו לכולנו שההסתה אינה שייכת למחנה פוליטי או למגזר. והפלגנות אינה בבעלותה הבלעדית של מפלגה כזו או אחרת.

השנים האחרונות הציבו לנגד עינינו מראה מכוערת וגסה. החל מאלו הלועגים למבקרים בקברי צדיקים ולאלו המהללים את מבצעי תג מחיר- ועד לאלו הרואים ברוצחי ילדים את גיבוריהם הלאומיים, וכלה באלו המעלים בימים האחרונים שוב קריאות שטנה מזעזעות ממרפסת הכיכר התורנית.

חובתם של מנהיגים מהימין, מהמרכז, ומהשמאל, לשים סוף למי שלשונם אינה יודעת מעצור- ומילותיהם מזינות את תוף הכדורים וממתינות לרוצח הבא הממתין לשעתו.

זוהי חובתי. זוהי חובתם של מנהיגי הליכוד. זוהי חובתם של ראשי הציבור הדתי לאומי, חובתם של מנהיגי השמאל וחובתם של מנהיגי הציבור הערבי. הסתה אינה חופש ביטוי, וקריאה לפגיעה באדם אחר מחייבת השתקה. זוהי חובה מוסרית, חוקית וערכית!

כראש ממשלת ישראל אשאף ואפעל להפוך את העצרת הזו לעצרת ממלכתית ורשמית. עצרת המשותפת לכלל החברה הישראלית. חובתנו לאזן את הכיכר, כך שכל הזרמים ימצאו בה את מקומם וירגישו נוח לבוא ולהתאבל על הרצח הנורא.

על מנהיגי המדינה להתייצב באומץ וביושר, לעמוד ולהתחייב שלא לתת יד ליצירת אוירה של הסתה ופלגנות הרסנית ורצחנית.

בשנה הבאה אני מתחייב, כראש ממשלת ישראל, להזמין את ראש האופוזיציה ולעמוד כאן יחד- גם אם אנו אולי חלוקים בדעותינו, נעמוד כאן שלובי ידיים ומאוחדים במסר של תקווה ופיוס פנימי.

דקות לפני שנרצח אמר יצחק רבין את המשפט המהדהד בליבו של כל מי שרוח האדם וצלם אנוש, הם חלק ממנו: "אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה.
יש לגנות אותה, להוקיע אותה ולבודד אותה. יכולות להיות מחלוקות- אך הכרעה תהיה בבחירות דמוקרטיות".

יצחק רבין וקודמיו יצחק שמיר ומנחם בגין זכרם לברכה, היו מנהיגים פוליטיים אשר נאבקו תוך חריקת שיניים על דעתם.

הם ניהלו מערכות בחירות קשות וכואבות ונלחמו על ניצחון הדרך בה האמינו, אך עבורם ישראל היתה לפני הכל.

הם חתמו על הסכמי שלום עם מנהיגים שהובילו את חייליהם למלחמות בהן נהרגו טובי בנינו, אבל לא נתנו לאף אדם להרים יד על יריב פוליטי.

רבין, פרס, שמיר ובגין היו מנהיגים שידעו מחלוקות עמוקות, אך בכל עת לא שכחו את אחריותם לגורל האומה ואזרחיה. הם היו אנשי מוסר, ומנהיגים צנועים שלא שכחו לרגע אחד שכולנו אחים.

אזרחי ישראל שכאן ואלו שצופים בנו: כולנו אחים לאותה אומה ולאותו מסע. כולנו אחים לתקווה לראות כאן חברה מלוכדת, ואחים לרצון להחזיר את ישראל לימים של אחדות וערבות הדדית.

כולנו אחים לנשק ואחים לאלו הזקוקים לידנו המושטת. לפני עשרה ימים קיבלתי לידיי את המנדט להרכיב ממשלה. הממשלה שאותה אני מבקש להקים תייצג את כלל חלקי העם, אלו שבחרו בי ואלו שטרם עשו זאת. ממשלה של אחדות ופיוס. ממשלת אחדות ליברלית – שמקבלת כל אחד וכל אחת כפרט וקבוצה.

מהרגע בו יצאתי מבית הנשיא אני פועל בדרך בה פעלתי כל חיי- בשקט ובקור רוח, כדי להגיע למטרה בדרך היעילה והמדויקת ביותר. בלי פסטיבלים של סיסמאות ובלי התלהמות שחצנית.

אני נחוש להרכיב ממשלה של שלום פנימי בינינו. אני פועל בכל דרך כדי להושיט יד לכל ראשי המפלגות ויש לי מסר חד וברור: ישראל חשובה וגדולה מכל מנהיג.

הפוליטיקה שלנו חולה- היא קיצונית וארסית בהרבה מרובו המוחלט של העם שלנו שמאס בכך. אני פוגש יום יום אנשי ליכוד שעייפו ממסע הפילוג, ואנשי כחול לבן שעייפו מהגזענות, השיסוי והאלימות.

אני פוגש ציבור מסורתי ורבנים שמחפשים את המתינות ואת החיבור הנכון בין מסורת לליברליות. אני פוגש אזרחים ומנהיגים חרדים המושיטים יד לשיתוף פעולה ולכריתת ברית שתבטיח את מקומם בחברה הישראלית, אני פוגש גם אזרחים ערבים שהחליטו להיות חלק מהמרקם החברתי הישראלי.

אני פוגש צעירים המאיצים בי לחולל את השינוי שיאפשר להם קורת גג בטוחה ופרנסה טובה; ופוגש גם אנשי מקצוע, חקלאים ואַמַנִים שבאים ממסורת שונה ורקע שונה- אך שותפים לחלום הישראלי.

אנחנו חברה אחת מרובת תרבויות וזהויות וחוכמת המנהיגות- והאחריות שלה, היא בחיזוק הדבק המחבר בינינו. יש הרואים בליבוי השיסוי והשנאה גאונות פוליטית, אבל אני רואה בזה חולשה ועליבות
של מנהיגות חלשה ומסוכנת הרואה את טובתה האישית לא את טובת האומה. אזרחי ישראל.

כמו יצחק רבין ז"ל כך גם אני וחבריי בהנהגת כחול לבן הגענו להנהגת המדינה מתפקיד ראש המטה הכללי. פיקדנו על חיילים וחינכנו דורות של מפקדים. הובלנו חיילים לניצחונות והצלחות בשדה הקרב, וליווינו משפחות במסע הכואב של אבל ופרידה מבן שנפל.

מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים ביטחוניים רבים. לצערי הרב, גם את סוף השבוע האחרון בילו רבים מתושבי הדרום בממ"דים ובמקלטים תחת אש החמאס.

יצחק רבין לא היסס להוביל את צה"ל להסתערות על צבא האויב ולשחרור ירושלים והכותל המערבי, אך גם לא היסס והיה אמיץ לחתום על הסכמי שלום עם אויבינו הקשים והמרים ביותר. בממשלה שאקים נחזיר את ההרתעה- בכל אמצעי שעומד לרשותנו.

ראשי החמאס ישאו באחריות אישית, מפקדות החמאס יושמדו, תקופת ההבלגה תסתיים אם לא יהיה שקט מוחלט בדרום. נחזיר את ההרתעה ונדע להילחם, אך גם נדע לנצל אותה ולהחזיר את התקווה. בדיוק כפי שנהג יצחק.

אני וחבריי להנהגת כחול לבן -ביחד עם שותפים נוספים וחשובים, לא נהסס להכות ביד פלדה את ידו של כל אויב מדרום ומצפון מקרוב ומרחוק. אך באותה מידה לא נהסס ללחוץ את ידם של מנהיגי מדינות ערב אשר יחליטו לראות בנו ידידים ושותפים לאתגרים הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים של אזורנו.

השלום איננו עוד אינטרס ישראלי בלבד, אלא אינטרס משותף למדינות רבות סביבנו המתמודדות עם טירוף הקיצוניים שמסביב. צפויה לנו דרך קשה ומרובת מכשולים. צפויות לנו מחלוקות וטעויות.
אני אקשיב לכם, ואכבד את דעתכם.

לא תמיד נסכים על הדרך, אבל מנהיגות חזקה לא חוששת מביקורת, לא חוששת משיח ולא מקדשת חנפנות. בחברה שלנו מי שיאיים ברצח על הרמטכ"ל, יוקע, יעמוד לדין והקבוצה אליה הוא משתייך לעולם לא תזכה ללגיטימציה שלטונית. כל רופא יבצע את משימתו מבלי חשש, כי ידע שאנו עושים הכל להגן עליו.

לא אאפשר יותר השתוללות והפקרות שבה שופטים ועיתונאים מסתובבים עם מאבטחים, לא יהיו יותר מורים החוששים להגיע לבתי הספר שמא בריון "מקושר" יאיים על ביטחונם האישי. בחברה שלנו נשיב את הבטחון האישי לאזרחים הערביים, ונגן גם על כבודם ומקומם של יריבינו הפוליטיים. כן, גם הם אחים. גם הם חלק מאיתנו.

ואני, מספר אישי: שתיים שלוש חמש חמש שמונה תשע אחת, רב אלוף במילואים בני גנץ, חייל בצבא ההגנה לישראל, אני ששלחתי והובלתי גייסות וחיילים לימים של מלחמה ולימים של שלום, אומר לכם אזרחי ישראל: אנו יוצאים היום למאבק החשוב ביותר. המאבק על שלום הבית. "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו- והעושה שלום עלינו גם יעשה שלום בתוכנו" הפעם יותר מתמיד.. סיים גנץ את נאומו

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!