שידור חי

נתניהו והרמטכ"ל: "הוא היה פצצה מתקתקת"

תמונה – לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל אביב כוכבי בהצהרה ראשונה לאזרחי ישראל לאחר חיסול מפקד הג'יאהד האיסלמי - נתניהו: "זה יכול לקחת זמן" - הרמטכ"ל: "בשעות האחרונות אנחנו מקבלים הרבה מאוד תגובות, מקבלים גיבוי העם, הגיבוי הזה חשוב לנו לביצוע המשימה" - צפו

ראש הממשלה נתניהו: "אזרחי ישראל, צה"ל סיכל את המפקד הבכיר של הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בהאא׳ אבו-אלעטא. בשנה האחרונה רב המחבלים הזה היה מחולל הטרור הראשי מן הרצועה. הוא יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים. הוא ירה מאות רקטות לעבר יישובי העוטף שסבלם לא נעלם מעינינו. הוא היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים גם בימים אלה. הוא היה פצצה מתקתקת.

הפעולה לסיכולו, הומלצה על ידי הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראשי גופי הביטחון. היא נדונה בקבינט בשורה של דיונים מעמיקים במשך החודשים האחרונים. ההחלטה הסופית לפעול בדרך הזו, אושרה בקבינט פה אחד לפני עשרה ימים, והקבינט הסמיך אותי להורות על ביצועה במועד שיוצע על ידי צה"ל והשב"כ. צה"ל והשב"כ אכן זיהו מועד, הם זיהו חלון הזדמנויות ייחודי לבצע את הפעולה, בתנאים מיטביים, עם מקסימום סיכויי הצלחה ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים. לאור זאת, החלטתי לקבל את המלצתם המשותפת ואישרתי את ביצוע הפעולה.

אני מברך את צה"ל והשב"כ. אני מבקש גם לברך במיוחד ובנוסף את חיל האוויר ואת אמ"ן על הפעולה המוצלחת והמדויקת.

הנחת היסוד של כל הטרוריסטים זהה. הם חושבים שהם יכולים לפגוע באזרחים, ובאותה העת להסתתר מאחורי אזרחים. אבל הוכחנו שניתן לפגוע במרצחים במינימום נזק לחפים מפשע. כל מי שחושב שאפשר לפגוע באזרחינו ולחמוק מידנו הארוכה – טועה. הוכחנו שאנחנו יכולים לפגוע בדיוק כירורגי בכל מקום שבו יסתתרו המחבלים. מי שיפגע בנו – אנחנו נפגע בו.

אזרחי ישראל, אני מבקש להישמע בקפדנות להוראות פיקוד העורף, ההוראות הללו מצילות חיים. אל תקחו סיכונים מיותרים. כל מה שצריך לעשות זה פשוט למלא אחר ההוראות הללו. יש לנו כבר ניסיון עשיר בעניין, והדבר הזה חשוב לביטחון של כל אחד ואחת מכם ושל בני משפחותיכם.

אני מבקש גם להבהיר: ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו. ואני אומר מראש – זה יכול לקחת זמן. דרוש אורך רוח, דרוש קור רוח. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה".

הרמטכ"ל רא״ל אביב כוכבי: "אבו-אלעטא היה בפועל המפקד הבכיר של הג׳יאהד האיסלמי ברצועת עזה. הוא האיש שאחראי למרבית הפיגועים שיצאו מהרצועה במהלך השנה האחרונה וגם לפני כן. הוא אחראי לאירועי צליפה וירי, הוא אחראי לעשרות רבות של אירועי ירי רקטי. אבו- אלעטא אחראי לירי הרקטי לפני עשרה ימים, הוא אחראי לירי הרקטי במשך יומיים ערב יום הזיכרון, ועוד סדרה ארוכה של פיגועים."

הוא האיש שבמידה רבה ערער את הביטחון והיציבות בדרום הארץ ובמיוחד בעוטף עזה. הוא האיש שפעל בכל דרך לחבל בניסיונות להרגעה מול החמאס – הרגעה שהוא לא הסכים ולא קיבל אותה. האיש הזה היה ׳פצצה מתקתקת חיה׳ וגם בימים האלו ממש, האחרונים, עבד, עמל ותכנן פיגועים והתכוון להוציא אותם לפועל. ניסינו למנוע את הפעולה שלו בדרכים מגוונות, אך ללא הצלחה, ובנסיבות שנוצרו המלצנו לדרג המדיני לסכל אותו.

היה חלון הזדמנויות שנוצל, למיטב הבנתי היטב, וכך פעלנו. הפעולה הייתה ממוקדת, מדויקת, ולצד זאת אין לנו עניין בהסלמה, אבל אנחנו נערכים להסלמה. אנחנו נערכים מבחינת הגנה אווירית, ימית וקרקעית להמשך ההתקפה שכבר יצאה לדרך, ואם נצטרך נעבור גם לסיכולים.

"אני חוזר ואומר, אין לנו עניין להגיע להסלמה, אך אנחנו נערכים להסלמה ולכל תרחיש. אני מבקש לנצל את ההזדמנות וקורא לכל האזרחים לנהוג בדיוק, אבל בדיוק, על פי הוראות פיקוד העורף. ביצוע ההנחיות מציל חיים. עניינו להגן עליכם ולהציל חיים, אבל בידיכם העניין הזה, וכפי שאני רואה ומקבל דיווחים אכן ההתנהגות נכונה ברוב המכריע של המקומות, ואני מעריך את זה ומקווה שזה יימשך. בשעות האחרונות אנחנו מקבלים תגובות וגיבוי מהעם והגיבוי הזה, פשוטו כמשמעו חשוב לנו מאוד לביצוע המשימה."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!