חלופה קטלנית

צפו: ניסוי מוצלח בטיל הספייק

תמונה – רפאל
רפאל סיימה סדרת ניסויים מוצלחת בטיל הספייק, משקלו 10 ק"ג בלבד ומגיע לטווח של 2 ק"מ עם קטלניות נ"ט מרשימה - צפו בניסוי

הטיל החדש שוקל 10 ק"ג בלבד ומגיע לטווח של 2000 מטרים עם קטלניות נ"ט מרשימה. חימוש ה- SPIKE SR מהווה חלופה קטלנית לכוחות חי"ר בסדרה של הדגמות ירי אשר בוצעו בדרום הארץ.

במסגרת ההדגמה היורים שיגרו מספר רב של טילים אל עבר מטרות בטווחים של עד 2 ק"מ, מוכיחים טווח תקיפה גדול להגדלת שרידות החי"ר בהתקלות עם רכבים קרביים ממוגנים (רק"מ) וכן יכולת חדירות מיגון שריון נרחבת.

טיל ה-SPIKE SR הינו טיל אלקטרואופטי נישא, קל משקל ומשוגר כתף המיועד לכוחות חי"ר מתמרנים. החימוש הוא הקל ממשפחת טילי הSPIKE ושוקל 10 ק"ג בלבד. הטיל נמצא כבר בשימוש מבצעי ע"י מספר מדינות ביניהן מספר מדינות בכוחות נאט"ו.

טיל ספייק – צילום רפאל

משפחת טילי הספייק מבצעית כיום ב-34 מדינות שונות עם אספקות של יותר מ-33,000 טילים והתקנה על יותר מ-45 סוגים שונים של פלטפורמות ביניהם מסוקים, רכבים וכלי שייט.

מרפאל נמסר: "הספייקSR מביא יכולת קטלניות זהה ואף גבוהה מחימושים גדולים ממנו כולל יכולת ייחודית של מוכנות לירי תוך 6 שניות בלבד מהפעלה, יכולת תקיפת מטרות מהירות בתנועה וטווח תקיפה גדול. כלל יכולות אלו נדרשות כיום מאוד ע"י הלקוחות שלנו גם בהערכות ללחימה סימטרית נגד שריון אך גם בהערכות ללחימה היברידית (Hybrid warfare) אשר מהווה איום גדול במזרח אירופה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.