סגל מפתיע

עמית סגל: זה המועמד המוביל לנשיאות המדינה

תמונה – חברת החדשות
ראש הממשלה נתניהו עדיין משיב בצחוק פרוע לכל אלה שמציעים לו להתמודד לתפקיד הנשיאות, אבל בחירתו גם תשתלם לאופוזיציה. ועדיין הוא לא המועמד המוביל כרגע לנשיאות | עמית סגל מנתח

העיתונאי עמית סגל, בטורו השבועי בעיתון "ידיעות אחרונות" מנתח את המירוץ לנשיאות המדינה לאחר עידן ריבלין, כאשר לדעתו המועמד המוביל לנשיאות הוא דווקא יו"ר העבודה לשעבר יצחק הרצוג.

לדברי סגל, השר לשעבר דוד לוי "עדיין משתשע מהרעיון", אבל הטרחה בשכנוע הפוליטיקאים כמו גם הביקורת סביב התנהלותה של בתו אורלי לוי, תמנע את בחירתו. גם עמיר פרץ יצטרך לגנוז את חלומו לאור מצבה של מפלגתו.

כך, גם השופט בדימוס אליקים רובינשטיין שמתעניין בנשיאות, אבל סיכוייו קלושים לנוכח אי-בחירת שופטים למוסד הנשיאות, וכי רק לפוליטיקאים יש סיכוי להיבחר.

בחירת נתניהו לנשיא היא אירוע שמשתלם גם לאופוזיציה

אז מי כן? לפי פרשן חדשות 12 סיכויים לא מבוטלים יש ליו"ר הכנסת היוצא יולי אדלשטיין כאשר "סיכוייו להתמנות לנשיא הבא יעלו ביחס ישר לבכירות התפקיד שימלא עד להצבעה החשאית. סערת הבג"ץ פגעה קשות בסיכוייו לגייס קולות של השמאל והערבים, אבל לרשותו עומדת תמיכה נרחבת יחסית בבלוק הימין שמהווה כמעט מחצית מהכנסת, עם תקווה לא מבוטלת לזכות בתמיכת ישראל ביתנו ושאריות כחול לבן".

מועמד מפתיע נוסף, הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הוא עדיין משיב בצחוק פרוע לכל אלה שמציעים לו להתמודד", כותב סגל, אך מוסיף כי בחירתו לנשיאות נשמעת גם בקרב חברי האופוזיציה שיתמכו בכך: "בחירת נתניהו לנשיא היא אירוע שמשתלם גם לאופוזיציה שחפצה בסילוקו מבלפור וגם לחברי הקואליציה, שבפניהם ייפתחו סוף סוף אפשרויות שדרוג".

אבל המועמד המוביל לנשיאות המדינה, לפי עמית סגל, הוא דווקא יו"ר האופוזיציה לשעבר ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק בוז'י הרצוג: "מוטת קשריו מזכירה את הקואליציה שבנה ריבלין בדרכו לנשיאות: יחסים מצויינים ברוב סיעות הבית, מהערבים ועד החרדים. בניגוד לריבלין הוא גם נהנה מתמיכה משמעותית בליכוד. ממשלת אחדות רחבה, נטולת שנאה והקיטוב שאפיינו את הפוליטיקה, היא בדיוק הטמפרטורה שבה רצה להגיש את מועמדותו".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.