אכיפה בררנית

זעם ברשת: בת 13 עוכבה על מסיכה ופרצה בבכי

תמונה – צילום: משה ליפשיץ
ילדה בת 13 עוכבה בידי שוטרים בירושלים על אי חבישת מסיכה ופרצה בבכי. צפו בתיעוד שמסעיר את הרשת

אמה של הילדה אמרה לעיתונאי יאיר שרקי, כי “הילדה היתה עם מסיכה. הורידה רק כדי לשתות. הם אמרו לה שהם רושמים דו״ח. אם היו מעירים לה היו אומרים לה ׳שימי את המסיכה׳ היא היתה שמה את המסיכה היא היתה מבינה את זה. היא ילדה בוגרת. היא בכתה כל הדרך הביתה וגם עכשיו לא מצליחים להרגיע אותה״

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף בתגובה: "משטרת ישראל, יש לכם תפקיד חשוב ומורכב בימים האלה ואני באמת לא מקנא בכם. אבל אם תפעילו היגיון בריא ושכל ישר תעזרו לציות האזרחי ולא תפגעו בו כמו במקרה הזה. ילדה בת עשר עם האחים הקטנים שלה לא צריכה טראומה כזו לכל החיים. תנו מסיכה, תוסיפו חיוך ושחררו. יותר מידי סרטונים רצים בימים האחרונים על התעקשות ואלימות מיותרים סביב אכיפת התקנות. ככה לא יוצרים הזדהות ולא מגבירים ציות אזרחי. ככה מביאים לתוצאה ההפוכה. זהירות ייתר נדרשת בציבור החרדי שחש, בצדק, שהוא תחת עליהום ואכיפת יתר מפלה."

המשטרה בתגובה: "בניגוד לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסכה על פניה בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דוח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בפרסום שקרי ומעוות במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.