שינוי מדיניות?

הבית הלבן לא עונה האם ישראל היא 'בעלת ברית חשובה'

תמונה – קמפיין ביידן
מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, השיבה ביום שישי תשובה מעורפלת ומפתיעה כשנשאלה בתדרוך לעיתונאים האם ממשל ביידן רואה בערב הסעודית וישראל "בעלות ברית חשובות". "את יכולה בבקשה לתת לנו תחושה רחבה של מה שהממשל מנסה להשיג במזרח התיכון?" שאלה כתבת - בהמשך לשאלה קודמת ששאלה מדוע הנשיא ביידן טרם התקשר לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. לדוגמא, שאלה הכתבת, "האם הממשל עדיין רואה בסעודים ובישראלים בני ברית חשובים חשובים?

במקום לענות לכתבים בפשטות, כן, ענתה ג'ן סאקי את התשובה הזו:

ובכן, את יודעת, שוב, אני חושבת שאנחנו – ישנם תהליכים מתמשכים ותהליכים פנימיים בין-ערכיים – כאלה שאנחנו, אני חושבת, אישרנו פגישה בין-ממשלתית רק בשבוע שעבר – לדון במגוון נושאים במזרח התיכון.

אנחנו – כאן רק שלושה וחצי שבועות, ואני חושבת שאני אתן לתהליכי המדיניות האלה לראות את עצמם לפני שאנחנו נותנים, סוג של, הצגה מוחלטת של מה יהיו גישות הביטחון הלאומי שלנו. למגוון נושאים, הוסיפה.


מוקדם יותר בתדרוך העיתונאים, ענתה על כך שביידן לא התקשר לנתניהו, זה לא בכוונה אמרה סאקי, ברור שיש לנו מערכת יחסים ארוכה וחשובה עם ישראל, והנשיא הכיר אותו ועבד על מגוון נושאים שיש להם מחויבות הדדית במשך זמן מה.

זה רק בגלל העובדה שאנחנו כאן שלושה שבועות וחצי, הוא עדיין לא דיבר עם כל מנהיגי העולם, והוא צפוי לעשות זאת בשבועות הקרובים.

כתב נוסף שאל: אבל הוא התקשר לכל בעל ברית מרכזי אחר באירופה ובאסיה, עליו ענתה סאקי, 'הוא התקשר לרבים מהם'.

זה נכון, המשיכה והוסיפה, במעורפל, יש מנהיגים שטוענים שעדיין לא קיבלו שיחות, והם עדיין מחכים לקבל אותם אבל אני יכולה להבטיח לך שהוא ידבר עם ראש הממשלה בקרוב, והוא מצפה לעשות זאת. היא סירבה לציין מתי השיחה תתרחש, אפילו לומר אם מדובר בימים או שבועות.

הם מכירים זה זמן, אמרה. בהחלט ישנם תחומים בעלי עניין הדדי. וברגע שהוא יתקשר אנו נודיע לכולכם. ג'ן סאקי גם לא התחייבה כשנשאלה לפני יותר משבוע על כך שלא התנהלה השיחה עם לנתניהו. יש לנו מערכת יחסים ארוכה ומתמשכת עם ישראל, מערכת יחסים ביטחונית חשובה, אני בטוחה שהם ידונו בכך ובמגוון נושאים כשהם יתחברו, אמרה.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.