נגד בנט

גרוטו: ישראל קנתה זמן בגלל החיסוניות, ההגבלות מיותרות

תמונה – ערוץ הכנסת
מדינת ישראל מסתגרת, ראש הממשלה קרא להגביל התקהלויות ולצמצם עבודה ממשרדים, רשימת המדינות האדומות הולכת ומתארכת - ודווקא מי שנחשב למומחה בקורונה, וניהל בעבר את מדיניות משרד הבריאות טוען כי ההגבלות מיותרות ולא יעזרו. כמו כן שולל את ההנחה שהגבלת הטיסות, היא זו שמנעה עד כה התפשטות נרחבת של זן האומיקרון

"מה זה 'קניית זמן'? זה יכול אולי לעכב התפשטות בעשרה עד 12 ימים, אבל מה עשינו בזמן שקנינו? מה שצריך לעשות זה להגביר את החיסונים. אני חושב שהסיבה שהאומיקרון עדיין לא התפשט אצלנו לא קשורה לקניית הזמן אלא לעובדה שישראל היא אחת המדינות המחוסנות בעולם, עם חיסון שלישי לחלק גדול מהאוכלוסייה, בוודאי לקבוצות הסיכון" – את הדברים הללו אומר פרופ' איתמר גרוטו, מי שעמד עד לפני 10 חודשים בראש המערכת במשרד הבריאות, בתפקידו כמשנה למנכ"ל וללא ספק נחשב אחד המומחים בעניין הקורונה – בראיון לווינט.

טענתו לאי התפשטות האומיקרון בגלל החיסוניות מעקרת את הטענה המרכזית של ראש הממשלה בנט, שכזכור כינס אמש מסיבת עיתונאים בה ביקש מהציבור בישראל להכנס להגבלות, ואמר: "חשבו שאני היסטרי, אבל בזכות זה קנינו זמן" זאת אחר שלפני שלושה שבועות, בצעד דרמטי כינס מסיבת עיתונאים ביום שישי אחר הצהריים בשל זן האומיקרון, ומאז החלה מגבלה על טיסות, והכנסת רשימה ארוכה של מדינות העולם לרשימת המדינות האדומות – אליהן אסור לנסוע מישראל.

המגבלות הפעם הן צעד דרמטי במיוחד, שכן ארצות-הברית – המדינה המרכזית אליה טסים ישראלים וממנה מגיעים נוסעים לישראל – הוכנסה אף היא לראשונה לרשימה האדומה.

גרוטו חולק על הקונספציה הרווחת בישראל ואף צירף את עמדתו המפתיעה, נגד הגבלת טיסות – לעתירה שהגישו משרדי הנסיעות ומורי הדרך בישראל לבג"צ. בחוות הדעת של גרוטו שצורפה לעתירה הוא קובע כי אין טעם במגבלות תנועה ונסיעה: "התועלת הבריאותית של הטלת מגבלות תנועה ונסיעה מוטלת בספק רב. גם ניסיון הכלה באמצעות הסגר של חוזרים מחו"ל ואיתור מגעים איננו יעיל. לראיה ניסיונות להשפיע על התחלואה באמצעות 'איתור מגעים' בגלים קודמים ובמדינות שונות נכשלו פעם אחר פעם, למעט מספר מדינות".

"קיימת הסכמה בינלאומית גורפת כי מגבלות תנועה אינן יעילות לבלימת התפשטות של נגיף הקורונה והווריאנטים השונים שלו. לראייה, מדינות אחרות בעולם לא נקטו צעדים חדשים של הגבלת תנועה, וגם אלו שכן נקטו צעדים מסוימים, חזרו בהן לאחר זמן קצר".

בשורה התחתונה כדאי לשים לב לדברים אלו של גרוטו – שכן בעבר החזיק בעמדות קשוחות בנוגע להגבלות בעת מגפה, וכעת, דווקא בעת האומיקרון סבור שהחיסוניות הישראלית המוגברת, היא זו שמונעת הכפלת הדבקות מהירה. אם אכן יתברר שזו הסיבה, מסתבר שישראל תעבור באופן יחסי את גל האומיקרון, עם פחות תמותה ומחלה קשה בקרב האזרחים ממדינות אחרות.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.