מחאה בחלל

מלחמת רוסיה-אוקראינה מגיעה לחלל

תמונה – צילום מסך

3 קוסמונאוטים רוסים ששוגרו ביום שישי לתחנת החלל הבינלאומית, אולג ארטמיב, דניס מטוייב וסרגיי קורסקוב.

תחנת החלל היא בבעלות משותפת של כמה סוכניות חלל ונמצאים בה כעת עוד 2 קוסמונאוטים, אסטרונאוט גרמני  ו-4 אסטרונאוטים אמריקאים. באפריל יגיע לתחנת החלל הבינלאומית גם הישראלי, איתן סטיבה שיהיה הישראלי השני בחלל אחרי אילן רמון.

עם הגעתם לתחנה, לא ניתן היה להתעלם מצבעי חליפות החלל של שלושת הקוסמונאוטים – צבעי כחול וצהוב, זהים לצבעי הדגל האוקראיני.

הקוסמונאוטים אמנם לא הצהירו דבר בנוגע למלחמה המתמשכת בין רוסיה ואוקראינה, אך רבים מסרבים להאמין שמדובר בצירוף מקרים בלבד ושהקוסמונאוטים בחרו להביע מחאתם באמצעות צבעי החליפות.

תחנת החלל הבינלאומית
תחנת החלל הבינלאומית / צילום מסך

כאחד מהקוסמונאוטים, אולג ארטמיב נשאל על החליפות הוא השיב כי היה זה תורם לבחור את צבע החליפות: "צברנו ציוד צהוב רב והיינו צריכים להשתמש בו, זו הסיבה שלבשנו צהוב".

השלושה ישהו בתחנת החלל הבינלאומית כ-6 חודשים הנמצאת במרחק של 400 ק"מ מעל כדור הארץ.

הסבר אחר לצבעי החליפות נתן המדען ג'ונתן מקדאוול שצייץ בחשבון הטוויטר שלו את הסמל הכחול-צהוב של אוניברסיטת באומן במוסקבה, בה למדו הקוסמונאוטים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!