בקרוב אצלנו?

בית המשפט הפדרלי אסר על נשיא ארה"ב לחסום גולשים בטוויטר

תמונה – הבית הלבן
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שעושה שימוש תדיר ברשת טוויטר שם הוא מעביר את מסריו באופן ישיר מיליוני עוקביו, לא יוכל לחסום עוד גולשים, כך קבע היום ע"י בית המשפט הפדרלי לערעורים במנהטן. קבוצת צייצנים שנחסמה היא שהביאה לתביעה המדוברת.

אחרי טראמפ עוקבים למעלה מ-60 מיליון איש בטוויטר ומוערך כי הוא חוסם מאות אלפים בשנה. בית המשפט במנהטן קבע כי טראמפ הפר את חוקת ארה"ב כשחסם גולשים שמתחו עליו ביקורת מקריאת ציוציו בטוויטר.

בית המשפט כלל הרכב של שלושה שופטים שקבעו פה אחד את פסק הדין. זהו המשך להחלטה שאושרה ע"י בית המשפט הפדרלי בארה"ב בשנה שעברה שהגיע להחלטה דומה לפיה חסימת גולשים בטוויטר ע"י הנשיא מפרה את זכויותיהם החוקתיות לדעות מנוגדות.

הציוץ הראשון של טראמפ בטוויטר
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1698308935

דוברת משרד המשפטים של ארצות הברית אמרה כי המשרד מאוכז מהחלטת בית המשפט וכי יבחנו צעדים משפטיים נוספים. מאחורי התביעה – קבוצה של צייצנים מטוויטר שנחסמו מקריאת ציוציו של הנשיא וזאת לאחר שמתחו ביקורת פומבית על מדיניותו בתחומים שונים.

טראמפ הצטרף לטוויטר ב-4 במאי 2009. מאז הוא צייץ למעלה מ-42 אלף ציוצים, רובם ביקורתיים עם מעט רסן שאף הובילו לירידה במניות של חברות עליהן העביר ביקורת. במרוצת השנים אף פירסם טלפונים סלולרים של שורה של אישים איתם הסתכסך וזאת לעיני מיליונים בטוויטר שלו.

חלק ניכר מציוציו של טראמפ בשנתיים האחרונות ביקורתיים כלפי התקשורת; פייסבוק ניוק וביקורת על רשת פוקס ניוז, CNN, הניו יורק טיימס ועוד.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!