אין כניסה

אכזבה לחסידי ברסלב – תיאסר כניסת ישראלים לאומן

תמונה – איחוד והצלה
בממשלת אוקראינה החליטו לאשר את המלצת משרד הפנים של המדינה להגביל על האירוע הדתי השנתי בעיר אומן לקראת חג ראש השנה בשנה זו, על רקע המאבק בנגיף הקורונה. "המצב האפידמיולוגי במדינה איננו מאפשר את קיומם של אירועים המוניים", הבהירו באוקראינה

אוקראינה הודיעה אתמול כי החליטה להגביל השנה את כניסתם של ישראלים לקבר רבי נחמן מברסלב שבעיר אומן. המדינה תאסור על כניסת זרים, כהגדרתה, – ותטיל סגר על כל האזור. ההחלטה התקבלה במשרד הפנים האוקראיני בשיתוף עם הוועדה הממלכתית לביטחון ומצבי חירום, ואושרה לאחר מכן על ידי הממשלה.

ראש השנה באומן | צילום: ארגון התיקון העולמי

"שר הפנים ציין כי מדי שנה מגיעים בין 30 ל-50 אלף חסידים ממדינות שונות לאומן, ובמשך שלושה ימים הם חוגגים טקסים דתיים ומבקרים במקומות קדושים", נכתב בהחלטה. "מתכונת זו של אירוע המוני במהלך מגפה יוצרת סיכונים עצומים להפצת הנגיף לא רק עבור משתתפי האירוע, אלא גם לאוכלוסייה המקומית".

באתר הממשלה הבהירו ואמרו: "אנו מכבדים את המסורות הלאומיות של עמים וקהילות דתיות שונות, וכל שנה אנו עושים כמיטב יכולתנו להבטיח סטנדרטים גבוהים ביותר של ביטחון. עם זאת, בשבועות האחרונים חלה באוקראינה עלייה בהתפרצויות נגיף הקורונה בקרב האוכלוסייה, ומצב דומה נצפה במדינות אחרות".
ישראלים בנתב"ג ברכם לאומן, ארכיון | צילום: עוזר זילברשלג

שר הפנים האוקראיני אמר כי "הממשלות של מדינות אלו נאלצו לחזור למגבלות ההסגר המחמירות. הקשבנו לדיווחים של השרים הרלוונטיים בממשלה, והגענו למסקנה כי המצב האפידמיולוגי במדינה ובעולם כולו איננו מאפשר את קיומם של אירועים המוניים, במיוחד בהשתתפות זרים". באתר הממשלתי ציינו כי הגיעו להסכם דומה גם עם נציגי הכנסייה האורתודוכסית האוקראינית והכנסייה האורתודוכסית הרוסית שביטלו תהלוכה עקב המגפה. "לכן הוא מקווה להבנה בעניין זה מנציגי הקהילה הדתית החסידית", הוסיפו. "ארסן אבקוב הדגיש כי משרד הפנים ינקוט בכל האמצעים הטכניים ליישום מגבלות הסגר באומן".

כמה שעות מוקדם יותר, הכריז ראש עיריית אומן, אולכסנדר צבריי, כי יעשה הכל, כולל צעדים קיצוניים – על מנת למנוע את הגעת הישראלים לעיר, זאת לאחר שלדבריו ממשלת אוקראינה אינה פועלת דיו בנושא. הוא איים כי אם לא יתקבלו החלטות ברמה ממלכתית, יציב מחסומים בכניסות לאומן לפני ראש השנה. לדבריו, כ-94% מתושבי אומן מתנגדים להגעת מבקרים ממדינות אדומות לעירם.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.