מגיע לו?

בגלל ישראל: הנשיא טראמפ מועמד לפרס נובל לשלום

תמונה – חיים צח לע"מ
לאחר הסכם השלום שהושג בין ישראל לאיחוד האמירויות, התקשורת בארה"ב מדווחת כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהוביל ותיווך בין הצדדים מועמד לפרס נובל לשלום.

שבועות ספורים לאחר שנחשף הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, רשת פוקס מדווחת היום על מועמדותו של נשיא ארה״ב לקבלת פרס נובל לשלום. את המועמדות הגיש חבר הפרלמנט הנורווגי כריסטיאן טיברינג-ג'דדה ששיבח את טראמפ על ניסיונותיו לפתור סכסוכים ברחבי העולם.

״אני חושב שהוא עשה יותר ניסיונות לכונן שלום בין מדינות מאשר רוב המועמדים האחרים לפרס״ כך כריסטיאן טיברינג-ג'דדה בראיון לפןקס ניוז. במכתב ששלח לוועדת הפרס כתב טיברינג-ג'דדה: ״ממשל טראמפ מילא תפקיד מרכזי בכינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, ההסכם עם האמירויות צפוי להוביל מדינות נוספות באזור לחתום על הסכמים עם ישראל ולהפוך את המזרח התיכון לאזור משגשג״

עוד הוסיף טיברינג-ג'דדה במכתב על מאמציו של נשיא ארה״ב להרגעת הסכסוך בין הודו לפקיסטן ובין דרום קוריאה לצפון קוריאה. ועל כך שהוציא מספר רב של חיילים מהמזרח התיכון ושבר רצף של 39 שנים של נשיאים אמריקאיים שהחלו מלחמה או סכסוך עם מדינות, האחרון שנמנע מכך הוא נשיא ארה״ב לשעבר ג׳ימי קרטר שזה בפרס נובל לשלום.

זו אינה הפעם הראשונה ששמו של טראמפ מוזכר כמועמד לקבלת פרס נובל, בפעם הקודמת בשנת 2018 טראמפ היה מועמד בעקבות פסגת טראמפ-קים ג׳ונג און בסינגפור, גם אז כריסטיאן טיברינג-ג'דדה הגיש את המועמדות.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.