מה דעתכם?

הרב שלמה אבינר: "אפשר לקרוא את ספריו של חיים ולדר"

תמונה – יוטיוב שלמה אבינר

נגד הרב שמואל אליהו: הרב שלמה אבינר מתייחס להתאבדותו הטראגית של הסופר החרדי חיים ולדר ויוצא נגד משפה השדה שעשו לו ברשתות החברתיות.

הפוסט המלא

א. כל הנכתב בהמשך על חיים ולדר, הוא על פי המצב העכשווי של ידיעותינו. אם תהיינה ידיעות חדשות, נצטרך לבחון מחדש.

ב. כל אדם הוא בחזקת כשרות כל זמן שלא הוכח להיפך, מה שנקרא בחוקי הגויים, חזקת החפות. לא שהוא בחזקת רשע, ועליו להוכיח שלא פשע. עד כה לא הוכח דבר.

ג. הוכחה צריכה להתבצע. לא על פני התקשורת או הרשתות החברתיות, אלא בבית דין, העושה דרישה וחקירה, כלומר חקירה אדברסרית בנוכחות הצד השני. שמוע בין אחיכם.

ד. עד כה תלונות של נשים לא נחקרו בבית דין, באופן אדברסרי כנ"ל.

ה. האישה היחידה שהגיעה לבית דין ,סיפרה שנאפה איתו, וכיוון שהבעל האמין, די בכך כדי שיתחייב על פי ההלכה לגרש אותה. אבל לא הוכח בבית דין שאכן כך היה הדבר.

ו. לגבי כל השמועות שהופצו עליו, הנה על פי ההלכה , אמנם יש מעמד של שמועות, אך אין זה נאמר על כל שמועה, ויש הלכות מהי שמועה אמינה. יתר על כן, מי שיש לו אויבים, השמועות אינן תקפות. ואכן היו לו מתנגדים רבים מסיבות שונות.

ז. בית הדין בבני ברק שטיפל עתה בנושא, אכן כתב שאם הדברים שהתפרסמו עליו נכונים, אין לקרוא ספריו. אבל הוסיף שעדיין "לא עמד המחבר לבירור ולא הועמדו הטענות לבירור נכון כדין תורה".

ח. גם אם אדם חטא ופשע, אין זו סיבה לעשות לו לינץ' ציבורי, ולהכפיש אותו בתפוצה רחבה, מה שכמובן פוגע גם במשפחתו. קל וחומר, כאשר שום דבר לא הוכח כדת וכדין.

ט. באשר להתאבדותו, הפוסקים קובעים שאין לדון מתאבד בחומרת דינו, כי אנחנו תולים שמרוב מצוקה הוא איבד שפיות.

י. לכן אפשר לקרוא ספריו.

נחשף: מכתב התאבדות שהשאיר חיים ולדר

רב העיר צפת הרב שמואל אליהו שפרסם עדויות שהגיעו לבית הדין תקף בחריפות את ולדר יום לפני מותו, "בדקנו וחקרנו ושאלנו היטב, הגיעו לפנינו עדים שהעידו כי הוא נאף עם נשים נשואות שנים רבות עד שגרם להם להתגרש ולהיות אסורות על בעליהן. ראינו מעשה בית דין על כך וחיזקנו את הדברים בהוכחות נוספות חד משמעיות. כמו כן שמענו הקלטות בקולו שמעידות על מעשים חמורים בעריות שהוא עשה, ומצאנו הוא אשם בלי שום ספק".

"למרות שהיה ברור לו שהוא הורס בתים. ולמרות שהיה ברור לו שהוא מכשיל ומטמא את בית ישראל, המשיך ולדר בדרכו בלי לעצור לרגע. קיבלנו עדויות על 22 נשים ונערות שהוא פגע בהן, ואין שום ספק שהמקרים הללו הם רק חלק קטן מפגיעתו הרעה".

הרב אליהו הוסיף וקרא לעצור את ולדר, "אנחנו לא משתמשים בכל הדרכים הללו, אבל חייבים לעצור אותו. אם לא נזהיר את הציבור ממעשיו והוא ימשיך בהם, האשמה תהיה עלינו, חלילה. (נדה סא.). מכח החובה שמוטלת עלינו לעצור את המקרים הבאים, אנחנו פועלים להפסיק את התועבות שלו".

הרב הוסיף, "קראנו לחיים ולדר כדי שיקבל על עצמו דרך תשובה. שלחנו אנשים לשכנע אותו שיחזור בו כדי שלא יהיה חילול השם גדול כשיתפרסמו כל המעשים הללו".

לסיום כתב הרב אליהו, "במקום לחזור בתשובה הוא בחר לאיים ולהכפיש אותנו באמצעות שליחיו, כמו שהם ניסו לאיים על הרה"ג יהודה סילמן שליט"א שפסק להוציא את ספריו מהבתים. חבל מאוד מאוד שהוא לא מכניע את עצמו ומקבל דרך התשובה".

מלשכת הרב שמואל אליהו נמסר בתגובה להתאבדות: "שמענו בכאב על התאבדותו של חיים ולדר. חבל שהוא בחר בדרך הזו, הצענו לו שיתקן את מה שהוא קלקל. שיבקש סליחה מהנפגעות. שישנה את דרכו. שלא יפגעו עוד נשים. היה יכול ללמד לרבים דרך תשובה. חבל שהוא בחר בדרך של התאבדות. אנו מחזקים את הנפגעות הרבות בשעה קשה זו, חייהן קודמים לחייו."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.